یک روزه گواهینامه موتور بگیرید! – طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت – گواهینامه آسان

گواهینامه یک روزه

گواهینامه یک روزه چیست؟ طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت

به عقب باز میگردیم!

روند دریافت گواهینامه یک روزه موتور ؟

مراحل دریافت گواهینامه موتور

ارتباط با ادمین پیج اینستاگرام

 


نکته مهم1: اجرای این طرح دائمی نیست و پیشنهاد می شود عزیزانی که تمایل به دریافت گواهینامه موتورسیکلت دارند از این فرصت مناسب استفاده کنند.

نکته مهم 2: با توجه به تماس ها مکرر علاقمندان به این طرح به اطلاع میرساند مرجع اجرای طرح گواهینامه آسان، سایت آموزشگاه ایرانیان است و ارتباطی با مجموعه عرفان سیکلت ندارد و این مقاله صرفا جهت راهنمایی شما عزیزان آماده شده است.

 

حدودا 10 سالی است که روال اعطای گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت به شکل جدید اجرا می شود. در این روش فرد توسط آموزشگاه های خصوصی آموزش داده می شود. این آموزش ها شامل دوره های تئوری و عملی تقریبا طولانی مدت است و چنانچه فرد در آزمون پایانی موفق شود ، گواهینامه به وی اعطا می گردد.

نتیجه این روال طولانی مدت، بی رغبتی به دریافت گواهینامه رانندگی موتورسیکلت شده است. در حال حاضر حدودا 7 میلیون نفر موتورسوار فاقد گواهینامه داریم. جمعیت موتورسواران بدون گواهینامه چنانچه طبق روال موجود بخواهند برای اخذ گواهینامه اقدام نمایند با ظرفیت فعلی حدودا 40 سال زمان خواهد برد. داشتن گواهینامه برای استفاده از بیمه نامه شخص ثالث مورد نیاز است. در صورت بروز حادثه موتور سوارن بدون گواهینامه دچار مشکلات جدی خواهند شد.

همچنین نداشتن گواهینامه رانندگی جریمه در پی دارد. و از طرفی دریافت آن مشکل است، لذا تصمیم بر اجرای مجدد طرح دریافت یک روزه گواهینامه گرفته شده است.

در سال های اخیر با تبلیغات گسترده ای که برای خرید موتورسیکلت صورت گرفته. و از طرف دیگر مشکلات بازار خودرو باعث شده استقبال از موتورسیکلت روز افزون گردد. بنابرین برای دریافت گواهینامه آن هم باید چاره اندیشی شود.

گواهینامه موتور

خبر جدید: در 16 سالگی گواهینامه موتور بگیرید!

زمان اجرای طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت

در نیمه دوم سال 1402 این طرح اجرایی شد و رفته رفته بر تعداد استان های اجرا کننده طرح افزوده شد .گواهینامه یک روزه موتورسیکلت به طور آزمایشی در سال 1401 در تهران شروع شد . طبق آمار ارائه شده تا بهمن ماه 1402 بیش از 110 هزار نفر گواهینامه موتورسیکلت خود را به شیوه جدید دریافت کردند.

گواهینامه یک روزه در کدام استان ها اجرایی شده است؟


erfancycletiranian@

به پیج اینستاگرام عرفان سیکلت بپیوندید و تازه ترین تولیدات ما را ببینید 

برای مشاهده آخرین محصولات و همچنین ارتباط با ما از طریق اینستاگرام وارد پیج رسمی عرفان سیکلت ایرانیان شوید.


شرایط اخذ گواهینامه یک روزه

  • برای استفاده از این طرح باید فرد دارای موتورسیکلت بنام خود باشد
  • داشتن شرایط سنی حداقل 18 سال تمام
  • آزمایشات پزشکی
  • قبولی در آزمون عملی
شاید به مطالعه این مطلب علاقمند باشید: اسکوتر بخرم یا نه؟ مزایا و معایب موتورسیکلت های اسکوتری 

مدارک مورد نیاز دریافت گواهینامه یک روزه موتورسیکلت:

  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا رسید ثبت نام کارت ملی هوشمند.
  • مدارک مربوط به آزمایشات تعیین کننده گروه خونی. مدارک معاینات چشم، تاییدیه پزشکی مبنی بر سلامت جسمانی و روانی.
  • پرداخت هزینه گواهینامه یک روزه – 560 هزار تومان. ( هزینه گواهینامه آسان موتورسیکلت)
  • مدارک موتور سیکلت با پلاک معتبر – مطابق این قانون موتورسیکلت باید بنام فرد متقاضی گواهینامه باشد.
  • مدارک محل سکونت، جهت احراز آدرس که می تواند شامل، سند مالکیت، فیش گاز و آب و برق و یا اجاره نامه و… باشد.
  • مدارک نظام وظیفه، کارت معافیت از سربازی یا کارت پایان خدمت و…
  • عکس سه در چهار

برای دریافت گواهینامه یک روزه کجا مراجعه کنیم؟

این طرح در حال حاضر برای چند استان اجرایی شده است که داوطلبین می توانند به سایت iranianmotorco.ir مراجعه کنند و پس از ثبت نام و اخذ نوبت برای دریافت گواهینامه یک روزه اقدام نمایند.

 

در آخرین آپدیت سایت آموزشگاه رانندگی ایرانیان استان های زیر هم به این طرح اضافه شدند:
ایلام ، کردستان ، خراسان شمالی ، خراسان رضوی و خراسان جنوبی 

دریافت گواهینامه یک روزه در اصفهان آغاز شد :

شروع اجرای طرح آسان گواهینامه در استان اصفهان ، به گفته رئیس پلیس راهور استان اصفهان سرهنگ علی اصغر زارع اجرای طرح گواهینامه آسان در اصفهان آغاز شد. ( خبرگزاری مهر 9 بهمن 1402 )

دریافت گواهینامه یک روزه در مشهد هم شروع شد

در آخرین آپدیت سایت مشخص شد که اجرای طرح گواهینامه یک روزه (گواهینامه آسان) به جز 5 استان مازندران، سیستان و بلوچستان، کرمان، چهارمحال و بختیاری و ایلام در سایر استان ها شروع شده است.

 هنگام ثبت نام درصورتی که واجد شرایط نباشید سایت به صورت اتوماتیک خطا می دهد. به گفته منتظرالمهدی سخنگوی فراجا این طرح به زودی در سراسر کشور اجرایی می شود.

در تصویر زیر نمونه احراز شرایط سامانه آموزشگاه رانندگي ايرانيان را می توانید مشاهده کنید. تمامی این اطلاعات به صورت اتوماتیک با زدن کد ملی از سامانه سخا استخراج و تایید می گردد. 

سردار تیموری: مرکز دریافت گواهینامه آسان در کشور افزایش خواهد یافت. به دلیل تعداد بالای موتورسواران بدون گواهینامه ، نیاز است که مراکز دریافت گواهینامه آسان بیشتر شود تا دیگر موتورسوار بدون گواهینامه نداشته باشیم.

سامانه آموزشگاه رانندگي ايرانيان

 

چطور متوجه شویم در استان ما طرح گواهینامه یک روزه آغاز شده ؟ کافیست وارد سایت آموزشگاه رانندگي ايرانيان شده و کد ملی خود را وارد نمائید. در صورت واجد شرایط بودن می توانید مراحل ثبت نام اولیه را کامل کنید.

راهنمای ثبت نام در سایت آموزشگاه اینترنتی ایرانیان برای دریافت گواهینامه یک روزه:

دانلود PDF راهنمای ثبت نام

آیا با سند قولنامه ای هم می توان گواهینامه یک روزه موتورسیکلت دریافت کرد؟

آقای منتظرالمهدی سخنگوی فراجا در این مورد گفته اند: که یکی از شروط مهم این است که فرد متقاضی مالک موتورسیکلت باشد، البته خرید قولنامه‌ای و … هم ایرادی ندارد.

نکته مهم: چنانچه موتورسیکلت به نام والدین متقاضی هم باشد امکان ثبت نام گواهینامه یک روزه وجود دارد.

 

گواهینامه موتورسیکلت بانوان – چرا موتورسواری برای خانم ها ممنوع است؟ 

 

دوستان توجه بفرمائید که ممکن است بسته به روشی که در شهر شما این طرح اجرا میشود فرایند دریافت دو یا سه روز هم طول بکشد به طور مثال در شهر مشهد که این مورد بررسی شده فرایند به شرح زیر است:

  • ثبت نام در سایت مطابق توضیحات پایین و انتخاب آموزشگاه
  • استعلام آدرس مرکز معاینه پزشکی معرفی شده توسط آموزشگاه ( این مورد رو می تونید با یک تماس از آموزشگاه سوال کنید و نیاز به مراجعه حضوری نیست) و مراجعه به پزشک. پزشک معتمد معاینه چشم را انجام می دهد و سلامت جسمانی را بررسی می نماید و تاییدیه را در کارتکس شما ثبت می کند.
  • مراجعه با آموزشگاه انتخاب شده برای آزمون مهارت . در این مرحله شما با موتورسیکلت خود به آموزشگاه مراجعه میکنید و آموزشگاه مهارت عملی شما را در کارتکس ثبت می کند.
  • در این مرحله با مراجعه به سایت نوبت خود را در سایت برای آزمون آیین نامه و عملی انتخاب می کنید ( در مشهد فقط روزهای دوشنبه و پنجشنبه قابل رزرو است)
  • در مشهد سعی کنید قبل از ساعت 12 به راهنمایی رانندگی ( انتهای سرافرازان ) مراجعه کنید چون از تمام افرادی که در آن روز رزرو کرده اند باهم آزمون گرفته می شود .
  • آزمون آیین نامه به صورت شفاهی است.
  • آزمون عملی با یک بار عبور از بین چهار کله قندی با فاصله 2 متر و بیست سانتی متر انجام می شود.

مراحل ثبت نام گواهینامه موتورسیکلت در سایت آموزشگاه رانندگی ایرانیان:

در اینجا مراحل کامل ثبت نام در سایت آموزشگاه رانندگی ایرانیان برای دریافت گواهینامه یک روزه موتورسیکلت را بیان می کنیم.

1- ابتدا وارد سایت به آدرس iranianmotorco.ir شده و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. تا صفحه زیر باز شود. کد ملی و کد امنیتی را وارد کرده و روی گزینه عضویت کلیک کنید.

ثبت نام در سایت گواهینامه موتورسیکلت

 

2-در این مرحله کدملی و کد امنیتی را وارد نموده و روی ارسال کد تایید کلیک کنید.

نحوه ثبت نام برای گواهینامه

 

 

3- در این مرحله کد تایید به شماره همراه شما پیامک می شود . اگر از قبل در سامانه سخا ثبت نام نکرده باشید. ابتدا باید وارد سایت سخا شده و در آن ثبت نام نمائید.

چگونه یک روزه گواهینامه بگیریم

 

4-در صورت داشتن شرایط اولیه ثبت نام. شامل استان مجاز ، سن بالای 18 سال ، احراز شماره تلفن ، احراز عکس و احراز آدرس . وارد مرحله زیر می شوید. در این مرحله اطلاعات خود را مشاهده خواهید کرد در صورت تایید روی مرحله بعد کلیک کنید.

مراحل ثبت نام گواهینامه موتورسیکلت

 

5-در این مرحله اطلاعات موتورسیکلت را وارد کنید. (موتورسیکلت باید بنام شما باشد یا به صورت قولنامه ای خریداری کرده باشید . یا موتورسیکلت به نام والدین شما باشد)

گواهینامه آسان موتورسیکلت

6- تا این مرحله اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد. باید برای ادامه مراحل گزینه ثبت نام را انتخاب نموده تا به مرحله اول بازگردیم.

ثبت نام در سایت آموزشگاه ایرانیان

 

7- در این مرحله روی گزینه شروع فرایند اخذ گواهینامه موتور سیکلت کلیک کنید. و تیک پذیرفتن قوانین و مقررات را بزنید فعال و سپس گزینه گام بعدی را انتخاب کنید.

نحوه دریافت گواهینامه موتورسیکلت

ادامه مراحل ثبت نام

8- در این مرحله درخواست بررسی وسیله نقلیه ثبت می گردد . چنانچه موتورسیکلت شما بنام پدر یا مادر است تیک مربوطه را فعال کنید. در اینجا اطلاعات شما برای کارشناس ارسال و یک پیامک برای شما ارسال می‌شود. بعد از تکمیل فرایند توسط کارشناس یک پیامک تایید مدارک یا رد مدارک دریافت می‌کنید.

بررسی مدارک برای گواهینامه

 

9- اگر نتیجه بررسی کارشناس مثبت باشد. پیغام زیر را مشاهده نموده و می توانید روی گام بعد کلیک کنید.

چگونه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم

 

رزرو نوبت برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت

10- در مرحله بعد  ابتدا استان و شهر خود را انتخاب کنید. سپس از بین آموزشگاه های موجود یکی را انتخاب کنید.

ورود به سایت آموزشگاه ایرانیان

 

11- در انتها تاریخ آزمون خود را انتخاب کرده و هزینه ثبت نام را پرداخت میکنید. در روز انتخاب شده به آموزشگاه برای انجام آزمون مراجعه می کنید.

دریافت گواهینامه یک روزه موتور

 

به طور خلاصه برای دریافت گواهینامه یک روزه موتور کافیست به سایت آموزشگاه رانندگی ایرانیان مراجعه کنید . بررسی کنید که آیا در استان شما این طرح فعال شده یا خیر . در صورت فعال شدن در سایت ثبت نام کنید. 

 

اگر در هر یک از مراحل فوق موردی وجود داشت میتوانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.


تجربه یکی از دوستان که برای دریافت گواهینامه یک روزه اقدام کردند:

درود به دوستان من تمام این مراحل رفتم وگواهینامه گرفتم. خواستم تجربه خودمو دراختیارتون بذارم شاید به کارتون بیاد
اول که باید شرایط که ذکر شد رو داشته باشید. دوم باید برید پلیس +۱۰برای عکس گرفتن واحراز هویت. که مبلغ ۷۰ هزار تومن باید بدی. بعد باید بری توی سایت آموزشگاه ایرانیان ثبت نام کنی. بعد خود سایت از شما آدرسی می خواد که به تازگی برای شما کارت سوخت کارت موتور یا ماشین وغیره از مراجع دولتی ارسال شده باشه.  ادامه ثبت نام انجام می دید در غیر اینصورت باید به سایت اداره پست بری. مبلغ حدود ۶۰ بدی که فردا مامور پست بیاد ببینه شما در آن آدرس زندگی می کنید یا نه.

از آن ادامه ثبت نام انجام میدید. که باید ۵۳۸ هزار تومن به آموزشگاه بدید. بعد از پرداخت به شما نوبت چشم پزشکی میدن. که روز ساعت شو خودت انتخاب می کنی بعد همون روز آیین نامه امتحان می‌گیرند. ده سوال که سخت نمگیرن بعد از قبولی شهر امتحان میدی. که اونم سخت نیست چهار تا کله قندی که نباید پات به زمین بخوره. اون یه کوچولو سخت می گیرند. بعد از قبولی پیامک میاد برات که شما گواهینامه گرفتید. مبارک باشد. بعد از ۲۸ روز گواهینامه دستته.امیدوارم به دردتون خورده باشه. این تجربه خودم بود. شاید برای شما جور دیگه باشه دراخر این طرح مال تهران است یاحق.

 

 

شاید به این مطالب علاقمند باشید:

گرفتن گواهینامه موتور زیر 18 سال

کدام موتورسیکلت نیازی به گواهینامه ندارد؟

سن فرسودگی موتورسیکلت

دریافت گواهینامه موتورسیکلت برای خانم ها 

آیا موتورسیکلت های اسکوتر نیاز به دریافت گواهینامه موتورسیکلت دارند یا خیر؟

چطور با موتورسیکلت به خارج کشور سفر کنم؟

چطور یک موتورسیکلت مناسب انتخاب کنم؟ این مقاله رو مطالعه کنید:

انتخاب موتور سیکلت – 8 نکته طلایی در انتخاب موتورسیکلت

مشاهده فیلم موتورسیکلت های تولیدی عرفان سیکلت در آپارت:

کانال آپارات عرفان سیکلت ایرانیان را دنبال کنید.

آشنایی با گواهینامه استاندارد بین المللی ISO:

ایزو  ISO چیست؟

تگ:
پیام
  • سامان باقری گفت:

    درود به دوستان من تمام این مراحل رفتم وگواهینامه گرفتم خواستم تجربه خودمو دراختبا رتون بزارم شاید به کارتون بیاد
    اول که باید شرایط که ذکر شود باید داشته باشید دوم باید برید پلیس +۱۰برای عکس گرفتن واحراز هویت که مبلغ ۷۰ هزار تومن باید بدی دوم باید بری توی سایت آموزشگاه ایرانیان ثبت نام کنی بعد خود سایت از شما آدرس میخواد اگه به تازگی برای شما کارت سوخت کارت موتور یا ماشین وغیره از حاکمیت برای شما ارسال شده باشه ادامه ثبت نام انجام میدید در غیر اینصورت باید به سایت اداره پست بری مبلغ حدود ۶۰ بدی که فردا مامور پست بیاد ببینه شما در آن آدرس زندگی میکنید یا نه بعد از آن ادامه ثبت نام انجام میدید که باید۵۳۸هزار تومن به آموزشگاه بدید بعد از پرداخت به شما نوبت چشم پزشکی میدن که روز ساعت شو خودت انتخاب میکنی بعد همون روز آیین نامه امتحان می‌گیرند ده سوال که سخت نمگیرن بعد از قبولی شهر امتحان میدی که اونم سخت نیست چهار تا کله قندی که نباید پات به زمین بخوره اون یه کوچولو سخت میگیرند بعد از قبولی پیامک میاد برات که شما گواهینامه گرفتید مبارک باشد بعد از ۲۸ روز گواهینامه دستته.امیدوارم به دردتون خورده باشه این تجربه خودم بود شاید برای شما جور دیگه باشه دراخر این طرح مال تهران است یاحق

    • عباس گفت:

      سلام داداش شماکدام استان هستی اگه تهرانی مرزداران رفتی

      • سامان باقری گفت:

        درود به شما من تهران بودم که خلیج سمت غرب تهران رفتم امتحان دادم

        • lpln گفت:

          سلام دوست عزیز من اقدام به دریافت نوبت کردم اما ظرفیت پر هستش شما اطلاع دارین ساعات باز شدن نوبت کی ستش و خودتون چه تایمی وارد سایت شدین جهت اخذ نوبت

          • سامان باقری گفت:

            درود به شما من جوز گروه اول این طرح بودم وبرای ثبت نام مثل شما به مشکل نخوردم ولی پیشنهاد میکنم ساعت ۲ بامداد به بعد که سایت شلوغ نیست وارد سامانه بشی موفق باشید

        • Payam گفت:

          توجه کنید که با گرفتن این گواهینامه یک روزه گواهینامه ماشینتون از سیستم حذف میشه،بعد میگن برید تجمیع کنید که حدودا ۳۰۰به بالا خرج داره،به مردم هم هیچی نمیگن

          • محمد فاضلی گفت:

            چرا چرت‌وپرت میگی؟

          • بهمن گفت:

            درود دوست عزیز برای من همچین اتفاقی نیوفتاد خودشون گواهینامه ماشین رو گرفتن و تجمیع شده ارسال کردن بدون هزینه برای برادرم هم گواهینامه جدا اومد و برای گواهینامه ماشینش اتفاقی نیوفتاد

      • Mdi گفت:

        سلام ،من مشکل چشم دارم با یک چشم میبینم، آیا میتونم ثبت نام کنم برای گواهی نامه مونور؟ دستم هم تتو داره مشکل نداره؟

    • نیما گفت:

      ممنون بابت اطلاعات. امتحان عملی با موتور خودمون هست یا موتور خودشون؟

      • سامان باقری گفت:

        خواهش میکنم نه با موتور خودآموزشگهاه امتحان میدید

        • نیما گفت:

          ممنون بابت پاسخگویی. موتورشون 125 هست؟میشه لطفا یه کم بیشتر راجع به امتحان عملی توضیح بدید؟ من با موتور دنده ای رانندگی نکردم. میشه با چند ساعت تمرین آماده آزمون شد به نظرتون؟

          • سامان باقری گفت:

            درود به شما موتور ۱۲۵ است اگه با دنده تسلط نداری گله قندی که باهات به زمین نخوره فکر کنم باید بیشتر از ۳ یا ۴ ساعت تمرین کنی چون خیلی مهم که روی موتور تسلط داشته باشی.موفق باشی تو میتونی یا حق

          • حسن گفت:

            سلام من ثبت نام کروم مدارک باید چی ببرم بدم موتور باید ببرم اموزشگاه خودش داره

        • علیرضا گفت:

          بعد ثبت نام و دریافت نوبت باید چه مدارکی ببریم عکس هم میخواد؟

      • هادی جلیلی گفت:

        سلام
        اونجا خودشون موتور دارند از این طرح هوندا .
        با اونا امتحان میگیرند.

      • مهدی گفت:

        خودشون موتور نمیدن ولی میتونی از یکی که داره امتحان میده بگیری من امروز رفتم دارن صلواتی گواهينامه ميدن آدم باورش نمیشه انقدر راحت گواهينامه ميدن برای ما چهار تا کله قندی بود که تریلی ازش رد میشد از دویست سیصد نفر یه نفرم رد نشد همه قبول

      • محمد گفت:

        نیما با م.تور خودشون میدن نه ماله شما

    • سعید گفت:

      سبام دوست عزیز ایا با موتور خودت باید بری لمتخان یا موتور دارن بعد کلاه ایمنی باید ببری؟ من احزار هویت شدن باید عکس ببرم؟

      • سامان باقری گفت:

        نه احراز هویت شودی توی سامانه عکست هست نیاز نیست عکس ببری

      • سامان باقری گفت:

        درود به شما من تهران بودم که خلیج سمت غرب تهران رفتم امتحان دادم وکلاه خود آموزشگاه میده واحراز شود دیگه نیاز نیست عکس ببری خود سامانه عکس شما هست

    • ابراهیم گفت:

      سلام و درود بر شما که واقعا این همه واضع توضیح دادین این همه سایت خبر گذاری کسی اینجوری قشنگ به زبان ساده توضیح نداد همینارو من امروز ۱۴ شهریور انجام دادم و برای ۱۸ شهریور بهم وقت دادن . ثبت نامش واقعا راحته و این یه فرصت که گواهینامه موتور بگیرین

    • MooHseN گفت:

      آقا عرض عدب یه سوال داشتم لطفا کمک کند من چند روز دیگه میخوام برم اول که میخواستم بدونم حتما کارت پایان خدمت یا بگه اشتغال به تحصیل نیاز یا نه دوم اینکه مال من هم میزنم میزنه خلیج فارس تهران میخواستم ببینم جای خوبیه چتوریه این خوبه یا شهرو آزمایش واین که میشه اگه بخوام برم جای دیگه البته اگه این جا خوب نیستش جای دیگه برم ؟؟؟ لطفا زود بگید لطفا

    • محمد رکنی گفت:

      سلام سامان جان عزیز بنده موتور سیکلت ندارم وواجد شرایط هستم و عینکی هستم میخوام همراه با گواهینامه خودرو گواهی موتور سیکلت هم بگیرم ایا میشود

      • سامان باقری گفت:

        درود به شما دوست عزیز این طرح برای اون کسایی است که موتور دارند که پلاک به نام شون است .شما میتونی مثل روال قبل ثبت نام کنی آموزشگاه و گواهینامه بگیری واکه عینکی هستی هیچ فرقی نمیکنه با معاینه چشم اونجا میگیرند وبعد امتحان میدی موفق باشید

        • محسن گفت:

          دوست عزیز من پلاک به نام خودم دارم ولی پایان خدمت ندارم اجباریه پایان خدمت؟

          • سامان باقری گفت:

            درود بله اجباری اگه اشتغال به تحصیل داشته باشی میتونی در این طرح شرکت کنی موفق باشید

      • محمد گفت:

        سلام بله اگه موتور نداشته باشی میشه ثبت نام کنی من موتور داشتم ولی دوستم موتور نداشت باموتور من ثبت نام کرد امروز قبول شد گواهینامه گرفت

    • سعید گفت:

      با سلام و وقت بخیر امیدوارم گواهینام به دستتون رسیده میارکتون باشه لطفا بگید که این گواهینامه یک روزه مجزا داده میشه یا اگر گواهینامه خودرو داشتیم میگیرند و گواهینامه تجمیعی میدن ممنونم

    • بهنام گفت:

      دوستان خیلی فرصت خوبیه یرای کسانی که وقت برای آموزشگاه ندارن ، من خودم ساعت ۱۲:۳۰ رفتم تا ساعت ۱۶ تموم شد خیلی سخت گیری نمیکنن در هر مورد مخصوصا آیین نامه که فقط تابلو ها رو شفاهی میپرسه ازتون در خصوص امتحان شهری هم دوتا موتور اونجا هست (خلیج) که هر جفتش هم خوبه و باید به سواری با هوندا مسلط باشی والسلام

    • رضا گفت:

      کارت گواهینامه قبلی رو ازتون تحویل گرفتن ؟؟

    • رضا گفت:

      سلام اقا میشه لطفا ادرس بدین،

      • سامان باقری گفت:

        دورود به شما باید مراحل که بالا ذکر شود انجام بدی بعد در سایت ثبت نام کنی بعد به شما آدرس میدن برای آزمون الان آدرس بدرت نمیخوره بری اونجا جوابگو نیستن

    • مصطفی گفت:

      سلام میزارن قبلش تمرین کوتاه کنی؟

      • سامان باقری گفت:

        درود نخیر نمیزارن ولی دوستان که برای آزمون اومدن بیرون از محوطه اگه ازشون بخوای شاید بهت موتور شون بدن تمرین کنی موفق باشید

    • سعید گفت:

      سلام من کارت معافیت سربازی ندارم میتونم گواهینامه یک روزه بگیرم یا ن ؟

    • وحيد گفت:

      يه نكته رو فراموش كردي بگي ؛”” اعتبارش 2 ساله است”” نه 10 سال !!!!!!!

    • امین گفت:

      داداش از ما عکس نخواستن چه عکسی میخوره رو گواهینامه؟؟

    • ALI گفت:

      وق بخیر خوبی اقا مبارک یه سوال من گواهینامه ماشین دارم باید دوباره ایین نامه امتحان بدم یا نیازی نیس؟بعدشم موتور داریم به اسم بابام میتونم با اون ثبت نام کنم یا حتما باید موتور سیکلت بخرم به اسم خودم باشه؟؟

      • سامان باقری گفت:

        درود به شما اگه گواهینامه رانندگی ماشین داری اون ازت نمیگیرند یه گواهینامه مجزا میدن برای سوال دوم اگه موتور به نام والدین باشه باز میتونی توی این طرح شرکت کنی موفق باشید

    • معراج گفت:

      سلام وقتتون بخیر ببخشید معاینه پزشکی در همون روز و محل امتحان انجام میشه یا باید از قبل بریم برای معاینه جوابشو ببریم اونجا؟؟

      • erfancyclet گفت:

        سلام و وقت بخیر
        بهتره بعد از ثبت نام در سایت از آموزشگاهی که انتخاب کردین سوال کنید چون گویا در هر استان به یک روش اجرا میشه

      • سامان باقری گفت:

        درود به شما دوست عزیز معاینه چشم که همون روز و همون محل برگزاری آزمون هست انجام میشه و بعد ادامه آزمون موفق باشید

    • م گفت:

      پایان خدمت میخاست یا نه؟

    • سینا مهر گفت:

      سلام من موتور به نامم هست ولی درستم نیست حتما باید موتور همراهمون باشه؟

      • سامان باقری گفت:

        درود نه واجب نیست موتور باشه وقتی پلاک به نام شماست در سامانه میتونید در این طرح شرکت کنید موفق باشید

    • ناشناس گفت:

      داش این گواهینامه با گواهینامه اصلی ماشین و اینا جدا هستش؟؟؟؟

    • Mahdi گفت:

      سلام
      مدارک بنده تکمیل
      حتما باید با همون موتور خودمون امتحان بدیم
      چون تعمیرگاه یا میشه موتور دیگه باشه

    • مهدی حصاری گفت:

      سلام اگه موتور به نام مادرم یا پدرم باشه این طرح شامل من نمیشه؟

    • شاهین گفت:

      سلام خسته نباشید من امروز رفتم ازم ایین نامه هم گرفت چند تا سوال پرسید مگه نگفته بودن ایین نامه لغو شده حدقل سوال هایی که پرسیده میشه رو بگید چیه بریم به اونا نگاه کنیم

  • امین گفت:

    فک کنم اول باید گواهینامه رو گرفت نه موتور،🤔🤔😊

    • erfancyclet گفت:

      بله درسته و این طرح ابتدا به فکر جامعه موتورسواران بدون گواهینامه است که تعدادشون بسیار زیاد است و شاید در آینده این مورد هم در نظر گرفته شود.

    • بهروز گفت:

      خخخخخخخخخخخخخ دمت گرم دایی این هر کی بوده جنس خوبی زده که اینجور برده ش توی فاز
      یا شایدم چند سال دیگه همین قانون میشه کسانی که گواهینامه ماشین می‌خوان باید اول ماشین داشته باشن
      قانون اجبار

    • مهدی ادمبکان گفت:

      مسخره ترین قانونی که شنیدم .برای داشتن گواهی نامه باید صاحب موتور سیکلت باشی حتما باید با همان هم رفت برای امتهان یادم میاد شست 60 سال پیش از شهر بانی میامدند به دبیرستان ها و گواهی نامه دو چرخه پائی میدادندمن هم اشتباهی دوچرخه ام را کنار حیاط دبیرستان ابومسلم خراسانی در منیریه تهران قفل کرده بودم و وقتی نوبت من شد سرهنگی با دو افسر و دو پاسبان و دو دوچرخه همراه امتهان میگرفتند من اشتباه کردم و دوچرخه خودم را دست گرفتم یکی از پاسبانها بمن گفت بگذار کنار سهنگ ببینه جریمت میکنه چون هنوز تصدیق نداری و مجبور شدم با دوچرخه انها امتهان بدم و شانس من درست سیزده سالم شده بود بعد از اطمام قرار شد هفته بعد گواهی نامه ها را بیارند مدرسه و البته باید دو تا عکس سه در چهار هم میدادیم هنوز ان گواهی نامه که از جنس خوبی پرس شده بود را دارم ولی متاسفانه نمره (شماره) دوچرخه ام را که در کلانتری سوار جاده قدیم شمرون گرفته بودم را ندارم بقدری جنس خوبی داشت که شب رنگ و چهار شماره و ط تهران کنارش که از شادی نمره را قاب طلائی الومینیوی کردم و خیلی هم افتخوار میکردم تصدیق من شاید کمتر از ده تا در ایران وجود داشته باشد چون اکثرا یا فوت کردند با گم کردند و با خودشان فراموش کردند در رسانه های عمومی عکس پشت رو انرا با مقاله ای نوشتم و فرستادم و تقدیر نامه شخصی از فرح پهلوی دریافت کردم مبنی بر این که خود او ندیده بود و نمیدانست تصدیق دوچرخه در ایران بوده ..

      • احسان گفت:

        دکتر این طرح برای افرادی که موتور ندارند نیست اسمش روشه طرح دریافت گواهینامه یکروزه موتور ته طرح دریافت گواهینامه موتور شما برا اینکه گواهینامه بگیری پروسه خودش رو میری این برا این گذاشتن چون تو ایران خیلی موتور سوار بود که گواهینامه نداشتن وبا این طرح تشویق بشن برن بگیرن

      • حجت اله کریمی گفت:

        منم دارم

      • جواد گفت:

        عالی بود .

      • ابراهیم گفت:

        چه خاطره جالبی بود
        انشالله سلامت باشید و عمر با عزت برادر

    • جفری گفت:

      واسه ی روزه باید اول موتور باشه اونجوری باید ی ماهه کلاس بری

      • احسان گفت:

        یک طرح تسریع ساده هم گذاشتن و کلاس های عملی و آیین نامه رو اختیاری کردن میری امتحان میدی بعد از چند روز هم گواهینامه رو تحویل میگیری

    • Man گفت:

      این طرح برای کسایی است که موتور دارند و تو کشور بدون گواهینامه رانندگی می کنند.

    • احمد مهری گفت:

      کسی که درخواست گواهینامه یک روزه دارد چرا باید حتماً موتورسیکلت به نام خود داشته باشد به نظرم این قانونشون غلطه

    • ابراهیم گفت:

      سلطان این یه فرصت که ماموتور داریم و وقتشو نداریم بریم دولت بهمون حال داده.

  • مهدی گفت:

    اون. کسی که این طرح. رو میده. چه فکری میکنه که اول طرف موتور بنام خودش،داشته باشه……خوب تو که تز میدی اول باید مهارت بدست بیاره. یا ببینه صلاحیتشو داره. و یا تو این آزمونا که ذکر شد قبول میشه. بعد موتور بگیره العان موتور زپرتی زیر ۸۰ملیون نیست اینهمه هزینه کنی بعد بگن نه چی

    • erfancyclet گفت:

      بله درسته و این طرح ابتدا به فکر جامعه موتورسواران بدون گواهینامه است که تعدادشون بسیار زیاد است و شاید در آینده این مورد هم در نظر گرفته شود.

    • سجاد گفت:

      چرا متوجه نیستید دیگه هیچ لازم نیست موتور بخری اتفاقا از زمان شروع طرح حتی موتور بخری هم مشمول این طرح نمیشی این طرح مخصوص کسانیه ک موتور دارن ولی گواهینامه ندارن والسلام خیلی پیچیده نیست ها یکم فکر کنید

    • علیرضا گفت:

      سلام دوست عزیز
      کسی که موتور نداره بهتره به همون روال قدیم درخواست گواهینامه موتور سیکلت رو بده این طرح برای کسایی هست که بدون گواهینامه سوار موتور خودشون میشنن

    • بهمن گفت:

      کسایی که موتور ندارن میتونن از طریق آموزشگاه‌ها اقدام کنند … این طرح برای کسایی هست که الان موتور دارن نه اینکه هرکی گواهینامه میخواد باید بره موتور بخره

      • آرش گفت:

        خب خیلی از موتورسوارها موتور به نامشون نیست یا با موتور کسی دیگر یا شرکت دارن کار میکنن . بنظرم قولنامه هم باید مورد قبول قرار بگیره تا طرح جامعی باشه

    • رضا گفت:

      من خودم الان ۱۵ ساله موتور دارم ولی گواهینامه ندارم
      حوصله شرکت تو کلاس و این چیزا رو نداشتم
      موتور هم دارم بیمه هم داره ولی اگه مشکلی پیش بیاد بیمه چیزی تقبل نمیکنه

      این طرح خیلی به درد من میخوره

      میرم اقدام میکنم

    • علیرضا ابراهیمی گفت:

      خدایی همیشه این داستان هارو ما داشتیم مثال خوبی همیشه میزنم😅طرف آب ندیده شلوارشو کنده😢بوخدا که راسته

    • عزیز گفت:

      سلام من افزار هویت شدم وقتم بهم داده مبلغ پولو باید روز نوبتم به آموزشگاه بدم همون روزم معاینه چشم میفرستن و امتحان میگیرن معاینه چشمم داخل همون جاست

  • بهمن محمدی گفت:

    چرابه ماها نمیدن ماچهل ساله تواین مملکت زندگی میکنیم باایرانیا مثل برادروخانواده ایم چراباید بخاطرگواهینامه اینقدرسختی بکشیم وارزوشده برای ما هرروز هم زندگی سخت تر وسخت می شه خواهش میکنیم برای ماهم یه فکر وکمککنید ماهم مسلمون وبچه شیعه هستیم

    • یک ایرانی گفت:

      چه ربطی داره برادر ؟!گواهینامه شیرینی نیست که خیرات کنن مساله امنیت و جون بقیه افراده

  • بهمن محمدی گفت:

    خواهش میکنم برای ماهم که چهل ویاسی سال هست توایرانیم حداقل کاریه گواهی نامه بدید ماهم ارزومون فقط گواهینامه شده

  • علی گفت:

    سلام برادرماکه گواهینامشوداریم پولشونداریم بخریم همون تواین کشورآرزو داریم ولی راه رسیدن غیرممکن شده

    • erfancyclet گفت:

      سلام
      هیچ غیر ممکنی وجود نداره امیدواریم به زودی صاحب موتورسیکلت مورد علاقتون بشید

  • عباس پارسا گفت:

    در مدارک اخذ گواهینامه آمده است کارت خدمت سربازی هم آمده است لطفا این مدرک را برای سنین بالا حذف نمایید

    • erfancyclet گفت:

      سلام و احترام بله این مورد جز مدارک مورد نیاز است و فعلا ملاک عمل خواهد بود و تصمیم موردی که فرمودین با مراجع ذی صلاح است

      • خاتم گفت:

        اول سلام بعدخدمت عزیزان عرض کنم همه ترفندا برای پوله هرزمان کم میارند طراح میشن تنها چیزی که برایشا ن مهم نیس دقدقه مردمه

  • طاها گفت:

    یعنی یه قانون درست تو این مملکت پیدا نمیشه،میگن فقط کسایی که گواهی نامه دارن میتونن ماشین اسم نویسی کنن،من یه ادم عادی هنوز گواهینامه ندارم،چرا نباید ماشین بگیرم بدون گواهینامه؟ و حالا برعکس این موضوع،میگن اول موتور داشته باشید بعد گواهی نامه
    مضحکه عالم و آدم هستن

    • سجاد گفت:

      دادا گواهینامه اصلا نیازی به داشتن موتور نداره فقط کسانی ک موتور دارن تو این طرح زودتر گواهینامه میگیرن وگر نه تو برو گواهی نامه موتور بگیر ببینم کی نمیده بهت ببینم کی میگه اول برو موتور بخر

  • محمد گفت:

    سلام،الان بیشتر موتور سیکلت ها اتوماتیک هستن و با حجم موتورهای مختلف ،اگر میشد مثل بیشتر کشورها موتورهای اتوماتیک احتیاج به گواهینامه موتور نباشه و با همون گواهینامه پایه دو یا سه باشه موتورهای با حجم بالا و دنده ای گواهینامه موتور سیکلت رو بخواهد

    • erfancyclet گفت:

      سلام ما هم امیدواریم که هرچه بیشتر موانع موجود برای موتورسواران عزیزمون برطرف بشه و شروعش میتونه همین طرح گواهینامه یک روزه باشه

  • حامد قنبر گفت:

    سلام قربان
    بنده برج ۲ و هم برج ۳ رفتم
    شهرک ازمایش بابت گرفتن گواهینامه یک روزه
    گفتن که فعلا این طرح غیر فعال شده

    الان سوال داشتم که ایا هم اکنون فعال هست این طرح
    که مراجعه کنیم برای گرفتن گواهینامه یا نه هنوز
    ممنکن میشم جواب بدید

    • erfancyclet گفت:

      سلام و درود
      امیدواریم که هرچه زودتر این طرح اجرایی بشه و حداقل یک قدم مثبت در رفع موانع موتورسواران عزیز برداشته بشه

  • حسین گفت:

    سلام من از پارسال حرف این گواهینامه شد منتظرم اجرایی بشه هنوز نشده احتمال میدم بره واسه سال اینده

  • احمد گفت:

    آیا موتور به نام همسر باشه میشه گواهینامه 1 روزه گرفت یا نه؟؟

    • erfancyclet گفت:

      طبق توضیحاتی که داده شده فعلا فقط مدارک موتورسیکلت بنام فرد متقاضی گواهینامه ذکر شده است و از نظر بنام بودن مدارک به اسم اقوام درجه یک اطلاع رسانی نشده .

  • amir_amb گفت:

    میشه بفرمایید کسی که ۲ سال غیبت از سربازی داره آیا میتونه اقدام کنه برای گواهی نامه چون جز گزینها پایان خدمت یا معافیت اومده که من هیچ کدوم رو ندارم

    • erfancyclet گفت:

      سلام و احترام
      خیر متاسفانه ابتدا باید وضعیت خدمتی تون مشخص بشه که شامل پایان خدمت و معافیت و یا معافیت تحصیلی میشه

  • Behzad گفت:

    بله درسته میگه به نام بزنین که فردا زنها مهر گذاشت. اجرا بجای مهر یه اول موتور رو ببره به قول خانم ها موتورت ۲سکه میشه! در و جمع نید خودتون و طرح های که می‌دین !

  • امین گفت:

    با ۱حساب سر انگشتی هزینه گرفتن گواهینامه موتور ۸۰۰تومن میشه
    حالا سوال اینه اینکار برای درامد بیشتره یا کمک به خلق الله؟

  • راشد گفت:

    مسول محترم تجدید نظر کننددر یک بند دریافت گواهینامه کسی که گواهینامه خودرو داره و ده سال، بیست سال، یا حتی یکسال از تاریخش گذشته چه معنی داره دوباره آزمون آیین نامه بدهند، دارندگان گواهینامه خودرو فقط آزمون شهری بدهند، مگر آیین نامه خودرو وموتور فرق داره؟

  • علی گفت:

    علی احمدی

  • ایرج گفت:

    یعنی باید با موتور خودمون امتحان عملی بدیم

  • جواد گفت:

    آخه اون کسی که این طرح و داده فکر نکرده بگه شاید کسی پول نداشت موتور بخره گواهینامه نباید داشته باشه .بابا شاید خواست سوار موتور دوستی بابایی برادری کسی بشه . واقعا که قانون هاشون هم مثل خودشون از به دوزار نمی ارزه

  • جواد کاظمیان گفت:

    آخه اون کسی که این طرح و داده فکر نکرده بگه شاید کسی پول نداشت موتور بخره گواهینامه نباید داشته باشه .بابا شاید خواست سوار موتور دوستی بابایی برادری کسی بشه . واقعا که قانون هاشون هم مثل خودشون از به دوزار نمی ارزه

    • حسین محمدپور گفت:

      سلام داداش.
      الحق که حرف حق زدی.
      الان با این اوضاع گرونی موتور چجوری بریم موتور بخریم بنام خودمون باشه بعد بریم امتحان بدیم.
      حالا اگر یه انسان برای روز مبادا یه کاری گرفتاری پیش اومد موتور کسی رو بگیره بره به کارش برسه قهر خدا میاد.
      شما اگر میخواهید شرایط رو آسون کنید اول محض رضای خدا داشتن موتورسیکلت بنام متقاضی رو بردارید.
      دوستان اگر موافقید خواهش میکنم شماهم نظرتونو بگید.
      یا حق.

      • وحید گفت:

        این طرح برا اونایی هست که متور داره گواهینامه نگرفته شما اگه میخایید گواهینامه بگیرید برید اموزشگاه ثبتنام کنید و نیازی نیست متور به نامت باشه یا پایان خدمت داشته باشی

      • علی گفت:

        واقعاً شما خودتون رو زدین به اون راه یا معذرت می‌خوام اینقدر خنگید؟
        باباجان شما اگه دلت میخواد گواهینامه بگیری حتی اگه متور هم نداری برو بهت گواهی نامه میدن این قضیش فرق می‌کنه این اونایی که موتور دارن یکم زودتر از طرح قدیمی یک روزه میتونن بگیرن من الان موتور هم دارم ولی می‌خوام با همون طرح قدیم اقدام کنم چون تو این سایت و این روش که میگن هرچی تلاش کردم فقط عکسم و سنم و شماره ملیم تیک خورد بقیه حتی آدرس اینا رو درست هم میزنم ضربدر قرمز میخوره ثبت‌نام نشدم ولی می‌خوام برم با همون روش قبلی بگیرم شما هم برو بگیر نمی‌خواد حتماً موتور بخری تازه فک کنم تو روش قبلی پایان خدمت هم نمیخواد

  • reza گفت:

    سلام ببخشیدمن سربازی نرفتم الانم متهلم یه بچه دارم خرج مادرم اینام ب پای منه فرزندبزرگم چون پدرندارم دوسه روز پیش یه ماشین زدبهم مقصربود من داغون شدم فقط میخوام بدونم سربازی نرفتم معافیتم ندارم گواهینامه ماشینم دارم ایاگواهینامه موتورم بهم میدن یان؟؟

  • H.p گفت:

    سلام لطفا آدرس مراکز رو هم اعلام کنید تهران به محل نزدیک مراجعه کند

  • مرسل گفت:

    سلام و عرض ادب و تشکر از عرفان سیکلت
    زحمته… لطفاً هر موقع تو شهرستان ها اجرایی شد برا ما هم اطلاع رسانی کنید قانونی که به تصویب میرسه فقط اولش بدرد میخوره بعدها آنقدر ماده تبصره می گذارند که کمتر کسی چنین شرایطی را دارا می‌باشد
    ممنون

  • وهاب نجارپور گفت:

    سلام وهاب نجارپور هستم شما که در نظر دارید گواهینامه یک روزه بدهید من که گواهینامه رانندگی پایه دو دارم و جدید گرفتم چرا باید دوباره آزمون کتبی بدهم مگر آزمون پایه دو با موتورسیکلت فرق دارد قبلاً چنین نبود خودتان کار را مشکل تر می کنید ضمناً ما در خانواده خودمان دو تا موتورسیکلت داریم هم پدرم وهم برادر بزرگتر م هر دو گواهینامه موتورسیکلت دارند ضمناً برادرم پایه دو و پدرم پایه یکم نیز دارد و سند موتورسیکلت بنام خودشان می‌باشد آیا من باید دوباره موتورسیکلت بخرم نمیشود با موتورسیکلت آنها گواهینامه یک روزه بگیرم لطفاً راهنمای ام کنید متشکرم

  • در کادر بالا عنوان کرده باید موتورسیکلت بنام خودت باشه یکی که بعلت فوت پدرش نشد ادامه تحصیل بده واز طرفی هم موتور بنام خود نداره،ویکی از دوستش موتور میگیره که کار کنه چون موتوربنامش نیست گواهینامه ۱ روز ه بهش نمیدن

  • هادی گفت:

    من سال ۹۵ توی یه آموزشگاه دیگه ثبت نام کردم ولی نرفتم دنبالش و پروندم بازه .. میتونم بیام پیش شما بگیرم

  • اردشیر گفت:

    قانون گذار به این موضوع فکر نکرده ۸۰٪موتورها قول نامه ای هستش؟؟؟چطوری موتوری که سندش به نام کسی دیگه است و در شر یا استان دیگه ای زندگی میکنه رو پیدا کنیم موتورو به نام خودمون سند بزنیم آخه؟؟چقد ما ساده ایم که فکر میکنیم حکومت بفکر مردمه،نه بابا بفکر اینه بری موتور سندوپلاک کنی بنام خودت کلی مالیات و هزینه پرداخت کنی به جیب دولت،هه با احترام ر..م به این قانون به اصطلاح خوب

  • ۰۰۰۰۰۰ گفت:

    سلام.این طرح را برای این هستش که موتور سیکلت ها به فروش برسه
    وگرنه چرابرای گرفتن گواهینامه باید یه موتور سیکلت خرید؟؟؟؟

  • علی اکبر توفیقیان گفت:

    بنده ثبت نام کرده ام در اموزشکاه وبا سن ۶۱ سال وکلاسها رفته وامتحان شهر دادم وحدود ۲۵ سال مونور سوارم وبنام خودم ولی هنوز موفق به کواهینامه نشدم اموزشکاه می کویید باید ایین نامه بدهید بعد ۶۱ سال فکر ادم خرابه چکونه قانون اموزشکاها این قانون راعایت نمی کنندومبلغ دریافتی دو باره است متاسفم که پاسخ کو نیستن مسعولین ؟

  • محمدهاشم حسینی گفت:

    سلام من اتباع افغانستانی دارای گذرنامه طرح خانه وار هستم آیا میتونم گواهینامه دریافت کنم‌؟؟؟؟؟

    • erfancyclet گفت:

      سلام و احترام دریافت گواهینامه اتباع مشروط به داشتن گذرنامه و اقامت قانونی است و اگر این موارد را داشته باشید مشکلی نخواهید داشت

  • محمدهاشم حسینی گفت:

    خواهشمندم جوابش را بدهید

  • حسین گفت:

    سلام .به اتباع خارجی هم میدن گواهینامه؟

  • محمدهاشم حسینی گفت:

    سلام مرسی ازخواب تون عالی ولی گذرنامه من تمدیدی هست آقا متی نیست ایامیشود گواهینامه روگرفت اگرجواب بدید ممنون مشیم ببخشید مزاحم شدم؟؟؟

  • نعمت اله جرخی گفت:

    به کجا باید مراجعه کنیم جهت گرفتن گواهی نامه یک روزه

  • اسماعیل گفت:

    برای گرفتن گواهینامه موتور کارت پایان خدمت لازمه ؟!!!!!
    گواهینامه ماشین که نمیخواد این چطوری کارت پایان خدمت میخواد ؟!!!!!

  • کریم پرواره فرد گفت:

    سلام من موتور دارم ولی سندش به نام یکی دیگه هستش نمیشناسم کجاهستش باید چه کارکنم

  • رضا گفت:

    آقا شما اصل قضیه رو فرانوش کردید به قول احمدی نژاد کیلویی چند؟بابا قیمت متور قیما ماشینم رد کرده ننیدونن جه مافیایی پشت عدم قیمت گذاری متورسیکلت وحود داره که تا حالا هیج کس به فکرش به این قیمت نجومی و بی سر و سامان متور سیکلت نبوده شورای رقابت و سازمان حمایت ازمصرف کننده کحای کاره

  • مسعود فدایی گفت:

    سلام. ای کاش مثل زمان برگزاری انتخابات که میگفتن جوانهای پانزده ساله عاقل هستن و باید در انتخاب سرنوشت کشورشون سهیم باشن، الانم بیان و برای پانزده سال به بالا گواهینامه موتور بدن.
    خدا میدونه که بخاطر نداشتن گواهینامه و اجازه ندادن والدین، این جوانهای زیر 18 با موتور دوستانشون، درگیر چه ماجراهایی میشن.
    ولی اگر گواهینامه داشته باشن، یه بار روانی و نگرانی پدر و مادرها چقدر میتونه کم بشه.
    لطفا یه فکری بکنید.
    ممنون یا علـــــــی

    • محمود حسین زاده گفت:

      عزیز واسه انتخابات باید بالای ۱۸ سال باشن ها فکر کنم

    • علی گفت:

      یه سری چیزا رو بعضیا درک نمیکنن نوجوون خام موتور براش مثل عزرائیل میمونه هر لحظه ممکنه هم جون خودشو بگیره هم نفرات بیگناه دیگه و پدرمادر هم عزادار کنه موتور یه هوایی داره که جوون دلش میخواد تا آخرین نهایتش گازشو بده و تکچرخ و این بازیها ولی یکم که سن می‌ره بالا میفهمی که این کارا جز بلا و بدبختی سودی ندارد و مثل آدم رانندگی می‌کنی و الکی هم سوار نمیشی فقط برا کار و واجب ولی جوونا صبح تا شب با موتور پلاس میچرخن باید نزارن موتور سوار بشن بخاطر خودشون و خونوادشون

  • حسن گفت:

    دادا نیاز به گواهینامه نیست اصن موتورو بنداز زیره پات یا علی

    • احمد ذوقی گفت:

      حق میگی ولله من ۶ ساله بدون گواهینامه موتور سوارم ، هر بارم تصادف شد یه گواهینامه دار بردم کارای بیمه رو انجام دادم

  • امیر گفت:

    متاسفم برای آنهایی که شعور قانون گذاری ندارن ولی در راس کار هستند آخه نابغه اول باید گواهینامه گرفت بعد موتور خرید واقعا چی مصرف میکنن اینها؟

  • محمد گفت:

    الان این طرح تو تمام شهرستانها اکی شد؟ میتونیم الان اقدام کنیم

  • محمود حسین زاده گفت:

    سلام
    ممنون از اطلاع رسانیتون…فقط یک سوال
    واسه آزمون عملی با موتور خودمون انجام میشه یا موتور آموزشگاه
    موتورهای آموزشگاه ها متاسفانه به شدت داغونن

  • علی گفت:

    سلام‌من‌موتوربه‌نام‌زنم‌بودولی‌‌جای‌مهریه‌‌برددش‌‌ولی‌سند‌به‌اسم‌من‌است‌‌بایدحتماموتور‌‌باشد‌‌‌.منم‌‌رفتم‌زن‌دیگری‌‌گرفتم‌‌.الان‌میگه‌بایداون‌زن‌طلاق‌بدی‌تاموتورت‌پس‌بدم‌‌الان‌من‌چکارکنم‌دوست‌عزیز

  • علی گفت:

    چی‌شد‌من‌منتظرجوابم‌

  • حمیدرضا ایروانی گفت:

    بجای اینکه بگن هر کس گواهینامه داشت مجوز خرید موتور محسوب میشه نه برعکسش.متاسفم واقعا

  • کیان گفت:

    واقعا مسخره هست برای یه گواهینامه دادن به موتور سوار این همه مدرک میخوان کارت پایان خدمت و گواهی سلامت چشم و گواهی سلامت و فقط مونده اینکه گواهی اینکه آیا شما ایرانی هستین از یه موتورسوار دیگه نخواستن بعد میان میگن گواهینامه موتور سیکلت در یک روز البته چه توی این کشور رو حساب وکتابه که این طرح دومیش باشه یا گواهینامه ندین یا هم اگه می‌خواهیم یه گواهینامه موتور به مردم بدین این همه سنگ رو جلو پای مردم نیندازین و این همه مدرک کسی برای گواهینامه خلبانی هم فکرنمیکنم آین همه مدرک رو ازکسی بخوان فقط دوست دارین که کارها رو برای مردم سخت کنین و به دونفر گواهینامه بدین بعد اگه برای بقیه خدای نکرده اتفاقی افتاد تصادف کرد فردا حرفی داشته باشین وطرف رو جریمه کنین و بیایین بگین آره تقصیر خودته چرا نرفتی گواهینامه بگیری ما گواهینامه در یک روز صادرمیکردیم وحالا شما همه خسارت ها رو بده چون تقصیرخودته و نرفتی گواهینامه بگیری واقعا دیگه خسته شدیم از این برنامه های ناقص و قانون های بدرد نخور

  • آرمین وکیلیان گفت:

    شهرک آزمایش که من چند بار رفتم گفتن این طرح جمع شده‌ خیلی وقته. یعنی فقط آزمایشی چند ماه بوده

  • وحید گفت:

    سلام.یعنی من الان تو قم میتونم اقدام کنم برا گواهینامه یک روزه؟؟
    بنظرم طرح بسیار عالی هست…
    و اینکه یک روزه هست و باید موتور داشته باشه خیلی منطقی هست..
    وقتی میخوای یک روزه گواهینامه بگیری؛ باید موتور سواری خوب بلد باشی(نمیشه که موتور نداشته باشی و معمولا هم افرادی که ندارن بلد نیستن) بعد بخوای یک روزه هم بگیری…

  • امیر حسین گفت:

    سلام و عرض ادب.
    بنده از طریق موتور و پیک هزینه ی خودم و دوتا دخترام و اجاره خونم و خرج خونمو میدم.
    موتور بنام خودم نیست چون مهریه پرداخت میکنم و اگر موتور بنامم باشه توقیف اموال میشم.
    الان تکلیف بنده های خدایی که مثل منن چی میشه.
    لطف کنید بماهم توجه کنید. بنده 44 سالمه.
    باتشکر از مسئولین محترم راهور

  • روزبه گفت:

    سلام دوستان مسئله ای هست که فکرش نکردن من موتور صفر خریدم و تا اقساط موتور تموم نشه نمیتونم سند به اسم خودم بزنم در حالی که موتور سوار بدون گواهینامه هستم تکلیف من چیه که سند به اسم خودم نیست

  • سودی گفت:

    سلام آیا این قانون شامل خانومها هم میشه؟

  • فتاح گفت:

    سلام کارت پایان خدمت را برای گواهینامه ماشین برداشتن چرا باید برای موتور سیکلت کارت پایان خدمت داشت وقتی یک نفر بدون گواهینامه تصادف کند از مزایای بیمه بی بهره و باید به زندان کارش کشیده شود این قانون نقص زیادی داره

  • سعید گفت:

    سلام
    آیا داشتن موتور برای گواهینامه موتور الزامیه؟با داشتن گواهینامه ماشین داشتن آزمایش های پزشکی باید انجام بشه ؟؟؟

  • علی گفت:

    چرا اینقدر سخت گیری امتحان برای بلد بودن رانندگی با موتور سیکلت وبعد گواهی صادر بشه تمام

  • صادق گفت:

    اینا دنبال اون 7 ملیون 320 هزاران به بقیه ش کاری ندارن
    می‌دونی چه بودجه ای میشه

  • صادق گفت:

    مگه کارت خدمت برداشته نشده بود الان چرا باز کارت خدمت میخان

  • پیمان گفت:

    سلام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چگونه میتونیم ثبت نام کنیم ایا سایت مخصوص دارد یا حضوری باید بریم شهرک
    اگر حضوری باید بریم چه زمانی و چه ساعتی ؟؟

  • ناشناس گفت:

    سلام با توجه به قیمت موتور سیکلت و قیمت تهیه گواهینامه اول باید در جای مناسبی با کمک دوستان و اقوام رانندگی و اصول ایمنی ان را یاد گرفت البته اگر مثل من عاشق موتورسیچلت سواری و سفر هستی فورا یاد میگیری ختی کار با چراغ ها در شب و زمان درخواست کمک . بگذریم چون قیمت موتور بالاست به این زودی نمیشه خرید مگر جزو خب قشر مرفه به بالا باشی نه کارمن به پایین . گاهی هم ارزو به دل میمونیم مگر اینکه کرایه کنیم موتور را . فعلا گواهینامه رو بگیر تا دوباره قانون دیگری بهش اضافه نشده مثلا فقط به کاسبا و یا فقط با جواز کسب بدن یا فقط با درامد فلانقدری افراد تعلق میگیره خلاصه قانون یعنی همین میگن تصویب میکنن و تمام . ذینکه الان نوشته موتور باید مال خودت باشه اولیشه . اخه اول باید گواهینامه بگیری که بع‌د وسیله رو بخری و برای اوردنش به منزل باید گواهینامه داشت نه اینگه موتو ر بخری بعد بخاطر اینکه موتور رو نخوابونن مجبور شی گواهینامه بگیری یعنی راننده کامیون اول کامیون بخره بعد بره پایه یک بگیره بنازم به هوش و ذکاوت …… فعلا متشکرم .

  • کسی نمیگه ۷ میلیون نفراگه ۳۲۰ هزار تومن بدن میشه جمعا دو هزار و ۲۴۰ میلیارد تومن 😂میگیری؟ صد میلیارد نه، دویست میلیارد نه، دو هزار دویست و ۴۰میلیارد تومن😂هزینه های دکتر و عکس و بقیه اش به کنار😂 پولش تو جیب کی میره ؟

  • حسین گفت:

    از کجا باید اقدام کرد و مدارک را کجا ببریم

  • علی گفت:

    ازسال‌97کارت‌پایان‌خدمت‌نمیخواد‌فقط‌الکی‌برای‌پول‌درآوردن‌مطلب‌میزارید‌

  • شایان گفت:

    همچین چیزی نیست هنوز درحد یک حرفه

  • جواد گفت:

    بنظرم این طرح یه جنبه دیگه هم داره جمع کردن آمار موتور سواران بنام هس مثل تمانی اطلاعاتی که از یک فرد دارن تا اتفاقی افتاد سریع فرد رو پیدا کنن یا موقع بیگیر و ببند موتور ها و جرمه کردن اونا موقع فرار طرف و خف گیر بکنن

  • محسن گفت:

    اینطور ک متوجه شدم موتورسیکلتاشون اونجور ک باید فروش نرفته ، با این روش میخان فرو کنن

  • مسعود گفت:

    من که موتور مزایده ای دارم باید چیکار کنم؟
    نه پلاک داره نه بنام میشه. شما بگو باید چیکار کنم؟

    • erfancyclet گفت:

      سلام و احترام
      برای دوستانی که موتورسیکلت بنام ندارند میتونند از طرح قبلی دریافت گواهینامه که از طربق آموزشگاه ها است اقدام کنند.
      که نیازی به داشتن موتورسیکلت نداره.

      • حاج رسول گفت:

        باسلام.بنده سال ۷۹ موتورصفرکیلومترازکویرخریدم سنش هم بنام خودمه ولی متاسفانه اون موقع موتورهای نوفقط سندداشت وپلاک نداشت الان باید چکارکنم آیاطرح یک روزه سامل بنده میشه یاطبق روال قبل ازطریق آموزشگاه باید اقدام کنم.درضمن راننده تریلی هستم وازسال ۸۱ پایه یک دارم.ممنون

    • وحید گفت:

      باید بری آموزشگاه ثبت نام بکنی نیازی به سند اینا نیست

    • علی گفت:

      واقعاً شما دیگه توقعات خیلی بالاست تو خدا خدا کن نگیرنت زندان نیفتی موتور بی پلاک و بی سند سوار میشی هنوز طلبکار هم هستی واقعاً آدم نمیدونه بخنده چ کمه

  • محمد تکسوار گفت:

    دایی ما موتور میرونیم و هیچ نیازی ب گواهینامه ندارم
    فوقش ی تصادف ی کما بعدش دکتر میاد میگه عمرش داد ب شما
    قانون یک موتور سوار
    1: چراغ قرمز وجود ندارد
    2:کلاه ایمنی وجود نداره
    3: گواهینامه واسمون اهمیتی ندارد

    پرچم بوشهر همیشه بالاست

  • فرزین گفت:

    من گواهینامه پایه سه رانندگی دارم برای اخذ گواهینامه یک روزه موتور قبولی در آزمون ایین نامه هم الزامیست ؟

  • وحید گفت:

    سلام من موتورم وکالت فروش داره بنامم، ولی پلاک بنامم نیست این مدرک قابل قبوله برای احرازمالکیت یااینکه حتما بایدپلاک بنام باشه

  • محمد گفت:

    توی متن اشاره نکردید برای آزمون باید کجا مراجعه کنیم؟!
    چند روز پیش رفتم شهرک آزمایش ولی کلا منکر چنین طرحی شدن

    • وحید گفت:

      باید بری توی سایت ایرانیان متور اونجا ثبت نام کنی بعد سایت خودش بهت تاریخ و ساعت و محلو بهت میده تقریبا مثل سایت تعویض پلاکه اونجا کد ملیتو میزنی همه چیت بالا میاد

  • آریا گفت:

    سلام خدمت آدمین عزیز آقا این طرح درحال حاضر تو شهرک آزمایش تهران داره انجام میشه ؟ من میخوام ثبت نام کنم الان فردا باید با مدارو برم شهرک آزمایش؟؟
    لطفا راهنمایی کنید علکی نرم شهرک آزمایش اونجا بهم بگن طرح فعلا فعال نیستش

    • وحید گفت:

      نه عزیز اول برو تو سایت ایرانیان متور ثبت نام کن اونجا بهت میگه در چه تاریخی در چه ساعتی کجا بری اولش باید ادرس و مشخصات خودت تو سامانه درست باشه بعد حالا خودت بری توی سایت متوجه میشی

  • امیرحسین گفت:

    من کارت پایان خدمت ندارم یعنی نمیتونم بگیرم

  • Ali گفت:

    دوستان عزیز بذارید توجیه تون کنم که درگیر گواهینامه موتور در یک روز نشوید فقط کافیه به مراکز آموزش موتور سیکلت رفته و ثبت نام کنید که ازتون کپی کارت ملی و شناسنامه و سه قطعه عکس و اطلاعات تون و تاییده دکتر در صورت سلامت جسمانی میخواد و چیزی به نام کارت پایان خدمت یا معافیت و کارت موتور که موتور به نام تون باشه نمی خواد و اینا فقط برای گواهینامه در یک روزه ، در صورتی که گواهینامه پایه سه داشته باشید می تونید هزینه ی کلاس های آیین نامه را پرداخت نکنید و فقط هزینه شهریه و کلاس های عملی و هزینه کار درکس و پرونده و امتحان آیین نامه و عملی را پرداخت کنید که کلاس های عملی شامل ۵ جلسه بوده و اختیاری و حتما لازم نیست همه شما برید یک روز برید کافیه و کلاس های آیین نامه برای افرادیه که می خواهند تازه براشون کارت گواهینامه صادر کنند و پایه سه ندارند که باید حتما در کلاس های آیین نامه شرکت کنند که شامل ۲ جلسه هست که باید هزینه شو پرداخت کنید در صورتی که کلاس های عملی را گذراندید ،می توانید هفته بعدش در امتحان آیین نامه شرکت کنید و در صورت قبولی می توانید امتحان عملی را هم داده و در صورتی قبولی از شما کارت گواهینامه دریافت می شوند که به مراکز راهور می برند تا کارت جدیدی و گواهینامه موتور براتون صادر شود و هزینه ای بابت ارسال پست از شما دریافت می شود و کارت شما ۲۰ روزه از طریق پست به دست شما می رسد

  • سپنتاآریا گفت:

    اینامیگن ویراژدادن جریمه داره وموتورمیخوابونن وبااین وضع گواهینامه که اکثراندارن موتورتم به چوخ میره بعدتوآزمون میگن اگه ویراژرفتن بلدنباشی مردودی😅خداوکیلی چندنفرتون سرهمین درستویراژنرفتن توآزمون ردشدین?? من خودم سرهمین قضیه کلا گواهینامه موتوربیخیال شدم

  • امیر گفت:

    عمو اول بخون و متوجه شو بعد از جنس خوب حرف بزن شخصا من پونزده ساله موتور دارم گواهینامه ندارم پس شامل حال من میشه نگفته اول برو موتور بخر بعد بیا گواهینامه بگیر

  • یوسف گفت:

    با سلام خدمت دوستان
    طرح فروش موتور سیکلت می نوشتن خیلی خوب بود

  • مهدی گفت:

    سلام عزیزان دیروزیکشنبه۲۹مرداد سال۱۴۰۲شخصارفتم شهرک آزمایش برای گرفتن گواهینامه یک روزه گفتن جمع شده ..دیگه نداریم ..برای همین رفتم آموزشگاه ثبت نام کنم گفتن برو ۱۰روزدیگه بیابرای ثبت نام ان هم ۴۰نفرفقط ثبت نام مینمایم
    خداخیرشون بده حداقل کارمردم را ،راه میندازن .واقعاسپاسگذاریم ..خدایاشکرکه یه جایی هست گواهینامه موتورمیشه گرفت

  • بی نام گفت:

    فعلا دوچرخه گواهینامه نداره برید بگیر پدال بزنید نه جریمه داره فقط راحت تر موتور سکلیت دزدید میشه که اون راه داره

  • مهدی گفت:

    هر قانونی درست میشه قانون برا پولدارهاست آخه آدم بی پول نیازی به قانون نداره

  • ARYA گفت:

    بدیش اینه که اگه تو شهری موتور رو رد بشی هر بار باید۸۰ یا ۱۰۰ تومان پول بدی تا ازت افسر امتحان بگیره

  • عباس گفت:

    سلام من موتور دارم بنام هستش ولی پلاک بنام یکی دیگست وکالت گرفتم ازش میخواستم ببینم منم میتونم گواهینامه بگیرم یا حتما باید پلاکم بنام خودم باشه

  • ناشناس گفت:

    باز هم دست دولت در جیب مردم و خانواده هایی که خیلی راحت جوانانشان را به خاطر موتور از دست میدهند. هیچ عقل درستی قبول نمیکنه که فردی یه روزه بتونه گواهینامه بگیره. دولت پول کم آورده میخواد از این راه کلی پول به جیب بزنه و دودش گریبان خانواده ها رو میگیره. افسوس از مردم نادان

  • بهزاد گفت:

    سلام داداش واسه من همه چیمو تیک تایید زد ولی استان ضربدر قرمز با اینکه ورامینم نمیدونم چرا قبول نکرد

    • وحید گفت:

      باید ادرست تهران باشه یه ادرس تهران بده که فامیلی کسی باشه چون برا تایید ادرس مامور پست میاد باید خودتم باشی تو اون ادرس

  • بی نام گفت:

    والا اینجوریام که میگن یکروزه نیست 😂

  • این طرح در استان‌ گلستان گنبدکاووس گرگان مینودشت آزادشهر اجرا می‌شود؟

  • سلام این طرح در استان‌ گلستان گنبدکاووس گرگان مینودشت آزادشهر اجرا می‌شود چون‌ گواهینامه ماشین پایه سوم دارم و میخواهم برای موتورسيكلت هم اقدام‌ کنم اگه طرح یک روزه‌ باشه و گواهینامه همان‌ موقع دريافت کنم

  • فرهانی گفت:

    سلام دوستان عزیز من همین چهارپنچ روزی هست که موتور خریدم وبعدازدوروز رفتیم برای انتقال سندو مالکیت موتورسیکلت آیا همان روزی بنام من میشه یانه چون خواستم ازطرح گواهینامه ی روزه استفاده کنم بخاطرهمین خواستم بدونم میشه یانه ممنون میشم اگر جواب بدین

  • مرتضی گفت:

    سلام وقت تون به خیر بنده اتباع افغانستانی دارای پروانه اقامت هستم میشه لطف کنید جدیدترین و به روز ترین قانون در رابطه با این طرح رو بگید و همچنین اگر مراحلش رو هم به شکل کامل توضیح بدید ممنونتون میشم

  • رضا۱۳ گفت:

    سلام واسه گواهینامه کارت پایان خدمت میخوان !؟

  • Mehrshad گفت:

    سلام آخه اصفهان که یه یکی از شهرهای بزرگ و وکلان شهر ایرانه چطور این طرح داخلش اجرا نمیشه و باید تو استان هایی مثل سمنان و آذربایجان برگزار. بشه😏😏

  • saeed گفت:

    سلام روز خوش
    من پای چپم مشکلی دارم و نمیتونم دنده عوض کنم و موتوری اسکوتری دارم ، من میتونم تو اون ثبت نام کنم با موتور خودم امتحان بدم ؟

  • محمد گفت:

    نمیدانم همچین طرحهایی از چه مغزهایی بیرون میاد گواهی نامه نداری ولی اول باید موتور داشته باشی

  • محمد گفت:

    اول گواهینامه بده بگیریم بعدش بریم موتور بگیریم این بهتر نیست

  • احمد گفت:

    اگر موتور به نام نباشه شرایطش چیه؟؟؟؟

  • سعید گفت:

    با سلام و وقت بخیر کسی اطلاع داره که این گواهینامه یک روزه مجزا داده میشه یا اگر گواهینامه خودرو داشتیم میگیرند و گواهینامه تجمیعی میدن

  • جواد سهیلی گفت:

    سلام دوستان
    فقط اسمش یکروزه هست
    ثبت نام و اهراز هویت و کارت پایان خدمت
    خوب میرم راحت یک اموزشگاه موتور ثبت نام میکنم.
    دیگه نه مدرک تحصیلی میخاد نه کارت پایان خدمت نه اینکه اونا برام وقت تعیین کنند.هزینه هم انقدر فرقی نمیکنه.۷۰ و ۹۰ و ۵۳۸ تازه بدون اموزش شهری،خب اموزشگاه ها بدون درد سر ۱۱۷۰ ثبت نام میکنند،سند موتور هم نمیخاد به نامم باشه.

  • سامان گفت:

    سلام امتحان آیین نامه که تو اون کلیپ که خودشون گفتن حذف شده امتحانش چجوریه خیلی سخته باید کل کتابشو بخوانیم و اینکه چند تا سواله

  • میلاد مصمم فر گفت:

    سلام دوستان یه اروری مساد تو سایت مبنی بر این که قبلا پرداخت کردید و اجاره پرداخت رو نمیده کسی با این مشکل مواجه شده

  • مانی گفت:

    سلام دوستان عزیز کسی شماره ای یا آدرسی از آموزشگاهش داره
    ممنون میشم دوستانی که اطلاعات دارن راهنمایی کنن
    و اینکه چشم پزشکی کجا باید بریم
    من هیچ شماره تماسی از آموزشگاه پیدا نکردم
    کسی اگر داره اطلاع رسانی کنه

  • اسرافیل گفت:

    سلام من موتور صفر اقساطی خریدم پلاک هنوز بنامم نیست ولی قولنامه تردد دارم آیا این طرح شامل من میشه

  • جواد گفت:

    سلام نطری که دوستمان دراول به اشتراک گذاشته بودبعداخذگواهینامه تنهامطلب خوبش فقط تکرارپول دادن پلیس +۱۰۶۰بدی براادرس پست فلان مقداربدی اموزشگاه Nتومن بدی همش ازاول تااخربدی بدی بدی اخرش معلوم نیست اونا هم بدن البته گواهینامه

  • محسن گفت:

    سلام. یه سوال دارم از دوستانی که گواهینامه موتور یک روزه از آموزشگاه موتور سیکلت ایرانیان گرفتن.مدرک برای سربازی مثلاً معافیت یا پایان خدمت لازمه یا اصلا به سربازی کاری ندارند

  • امیرم گفت:

    داش من پولو واریز میکنم برگشت میخوره پول چ کنم کسی راهحلشو میدونه ؟

  • آریا گفت:

    سلام دوستان من امروز ۹ مهر امتحان دادم و قبول شدم کل پروسه کمتر از نیم ساعت طول کشید معاینه چشم که دوتا نشانه میپرسن و آئین نامه که که سه تا سوال درست جواب بدی تمومه و امتحان شهری که کلا سه تا کله قندی من که اصلا مسلط نبودم قبول شدم شماها که همتون استادید واقعیتش اونقدر آسون گرفتن که من هنوزم باورم نمیشه البته بگم من شخصا تمام مراحلو درست انجام دادم من خلج تهران امتحان دادم اینکه تو نیم ساعت بشه گواهینامه گرفت عالیه حتما تگر مونور به نام دارید اقدام کنید

  • محمدجوادعزیزمحمدی گفت:

    آخه این چه مدلشه،من حدود ۱۸ساله موتورسوارمیشم،الآنم۸ساله یه موتورخریدم صاحب قبلیش بخاطر پول محضر اونمو نه رااعزاقع فرارکرد نیومد سندبزنه،الآنم پیداش نمیکنم،ولی همه مدارک دست خودمه،میدونم مثل من زیادن تواین شهر،بلکه هم تو کشور،خب ما جزو جامعه موتورسواران نمیشیم؟
    یا اینکه ۳ماهه آواره شدم واساسم توخیابونه،آدرسی ندارم،
    توی سایت باید چی بزنم؟
    مامورپست کجا رو تایید کنه؟
    سرتا پای این طرح برای من یکی که ایراده،
    این مملکت هیچ وقت بفکرمردم نبودن و نیستن،
    شک ندارم بلکه ایمان دارم این طرح هم منافعی برای خودشون داره،همیشه به دنبال منافع خودشونن،
    اینجوری پول رو ازجیب آموزشگاه درمیارن میذارن تو جیب خودشون،تابوده همین بوده

  • وحید گفت:

    سلام ،استانهای دیگه به این طرح اضافه نمیشن؟؟؟

  • محمد گفت:

    سلام یه سوال داشتم میخواستم ببینم من که پایان خدمت ندارم و گواهی اشتغال به تحصیل هم نمیتونم بگیرم به من هم میدن یا واجبه کارت پایان خدمت ممنون میشم راهنمایی کنید

  • موتور سوار گفت:

    سلام من از شانزده شهریور ثبت نامم رو در این سایت کامل کردم و دوازده قطعه عکس رو گرفتم ولی متاسفانه وقتی به قسمت پرداخت دیون میرسه سایت عمل نمیکنه و مینویسه پرداخت ناموفق. و اینکه قیمت این گواهینامه ۳۲۰ هزار تومن نیست و ۵۷۰ هزار تومن هستش به علاوه ۷۴ هزار تومن تصویر بیومتریک در پلیس بعلاوه ده و ۵۰ هزار تومن پست برای تایید کد ملی و دوازده قطعه عکس به مبلغ ۱۵۰ هزار تومن و در جمع میشه تقریبا ۸۵۰ هزار تومن

  • Alu گفت:

    سلام دوستان کسی میدونه سوالات ایین نامه موتور سیکلت چی هست چون من طرح یک روز گواهی نامه شرکت کردم ولی میگن بازم آیین نامه باید امتحان بدی من چون نمیتونم یاد بگیرم تا حالا برای گواهی نامه نرفته بودم اگه کسی میدونه بگه

  • امین ارجمندی گفت:

    سلام . من ناشنوام ده سال دارم موتور استفاده میکنم متاسفم بهانه ناشنوا گواهی نامه موتور نمیدن اصلا برایم مهم نیست

  • احمد گفت:

    سلام برای گرفتن گواهینامه به تتو گیر میدن اصلا میبینن ممنون میشم اگه جواب بدین

  • اشکان گفت:

    سلام.
    آقا مگه پایان خدمت برای گرفتن گواهی نامه قانونش حذف نشد پس چرا یسری از دوستان میگن پایان خدمت یا اشتغال به تحصیل میخواد؟

  • علیرضا گفت:

    دو روزه سایت قطعه؟؟؟

  • سعید گفت:

    سلام کسانی که کارت معافیت پزشکی دارند دارای بیماری صرع باید چیکار کنند

  • علی گفت:

    من ثبت نام کردم
    آدرس زده بزرگراه فتح بلوار خلیج فارس آموزشگاه ایرانیان ولی تو نشان همچین جایی رو پیدا نمیکنم
    ممکنه آدرس دقیق بدید/

  • ma_se گفت:

    سلام دوستان یه مشکلی که هست پلاک موتورت مال هر استانی باشه گویا فقط همونجا باید بری امتحان بدی مثلا پلاک من مال اراکه فقط انتخاب شهر اراک رو داره
    کسی میتونه راهنمایی کنه؟

  • حمید گفت:

    سلام ، من ثبت نام کردم و کلیه مراحل رو رفتم ، به مرحله رزرو نوبت و تاریخ میرسه همه اون روزها رو میزنه رزور شده ، چکار باید بکنم هیچ تاریخ دیگه ای برای انتخاب نداره ؟

  • ارسلان قاسمی گفت:

    س داداش من شرایط دارم از قم ثبت نام کردم توسایت رسیدم به مرحله انتخاب اموزشگاه میزنم ی صفحه باز میشه نوشته خدمت موردنظر راانتخاب کنید بعدش توصفحه هم هیچ گزینه ای نیست توروخداکمکم کنید

  • Milad گفت:

    سلام من گواهی نامه پایه دو رو دادم. اما موتور ندارم یعنی حتما باید موتور داشته باشم ک گواهی نامه یک روزه بگیرم این چه جورشه. من میخوام اول گواهی نامه بگیرم بعد برم موتور بگیرم چرا برعکس شه. اول موتور بخرم بعد برم گواهی نامه بگیرم. قانونتون خیلی خنده داره 🤣🤣🤣🤣🤣

  • علی گفت:

    سلام من معنی vin رو نمیدونم چی میشه و نمیدونم بلید بزنم

  • حسن گفت:

    سلام ارادت
    من سامانه سخا ثبت نام کردم بعد وارد این سایتی ک گفتین شدم روی گزینه استان برا من ضربدر زده بود کد ملی من ب روی سبزوار هستش ولی در تهران زندگی میکنم ایا این اشکال داره؟؟

  • Bahram گفت:

    یزد هم اجرا بشه دیگه معرکست

  • مرتضی گفت:

    سلام من هر چی سعی میکنم برای عضویت مدام errow میده سامانه خرابه یا من اشتباه انجام میدم

    • erfancyclet گفت:

      سلام مطابق راهنمایی این مقاله جلو برید اگر درست انجام دادین و بازهم مشکلی بود ممکن هست مربوط به سایت باشه
      میتونید برای اطمینان بیشتر به کافینت هم مراجعه کنید.

  • بنی گفت:

    ما که موتور مون مزایده هس چه کنیم😂

  • سید گفت:

    سلام.1,میخواستم بدونم منظور از گواهی نامه یکروزه یعنی یکروزه گواهی میدن یا گواهی فقط یک روز اعتبار داره
    2,آیا شما نماینده تو شهرستان قبول میکنین؟

  • فرشاد گفت:

    سلام
    گواهینامه بانوان رو چرا کسی پیگیری نمیکنه.
    قانون این حق رو مگه نداده بهشون؟
    کی تو این کشور از قانون جلو تره که پلیس هم جرات نداره وظیفه دادن گواهینامه به بانوان رو انجام بده؟
    اگر قانونی هست که پلیس این کار رو انجام نمیده بگید

  • ماکان گفت:

    سلام اگر نوبت بگیری نری چی میشه؟ باز میشه نوبت گرفت یا نه

  • سید میلاد همامی گفت:

    سلام من مشکل کم شنوایی دارم ناشنوا نیستم فقط شنواییم سنگینه. قبلا برای گواهینامه موتور رفته بودم بعد ازمایشات پزشکی گفتن نمیشه گواهینامه بگیری چون معلولیت شنوایی داری گواهینامه ماشینت هم مشروطیه .میخام ببینم الان میتونم تو همین طرح یه روزه بگیرم گواهینامه موتور رو؟ اگه بازم نمیشه الکی هزینه نکنم ممنون

  • علی ماهور گفت:

    سلام. موتور قولنامه ای بنامم باشه و وکالتم دارم میشه ثبت نام کنم؟

  • محمد هاشم گفت:

    سلام صبح بخیر لطفا جواب بدیدبه اینطرح اتباع هم شامل میشه

  • فرزین گفت:

    باسلام دوستان آیا سوال میپرسن امتحان میگیرن یا فقط از موانع رد میشن خواهشا اونایی که گواهینامه یک روزه گرفتن توضیحاتی بدن ممنونم

  • Omid گفت:

    باسلام
    بعد از اینکه داخل سایت مربوطه ثبت نام کردید و وقت هم گرفتین و به آدرس آموزشگاه مراجعه کردین.
    ۱-صف میایستید تا دکتر چشم پزشک ازتون تست بگیره.(تست خیلی راحته) و اینکه روی دست هاتون نباید خالکوبی یا جای چاقو و قمه داشته باشید.(در اکثر مواقع زیاد توجه نمی کنند)
    بعد از اینکه آزمون چشم پزشکی رو قبول شدین،براتون یه کد پیامک میشه و باید مجدد وارد سایت بشین و وقت آزمون آیین نامه رو بگیرید. (همون روز و با فاصله ی چند دقیقه) بعد از اینکه وقت گرفتین و پیامک تایید اومد، اسمتون رو صدا می زنند تا آزمون آیین نامه رو ازتون بگیرن‌. ( تو آزمون فقط تابلوها رو ازتون می پرسن و سوال تشریحی و تستی ندارن همین که بتونین اسم تابلو ها رو بگین کفایت می کنه)
    بعد از اینکه تو آزمون آیین نامه قبول شدین مراجعه می کنید به افسر حاظر در حیاط آموزشگاه و کارت ملی خودتون رو بهش می دین تا داخل سیستم ثبت کنه و به نوبت ازتون آزمون عملی رو بگیره.(آزمون عملی خیلی خیلی آسونه آنقدر که اصلا فکرشم نمی کنید.)
    و در آخر یه پیامک میاد که بهتون تبریک گفته و منتظر دریافت گواهینامه از طریق پست باشید.
    موفق باشید،یاعلی

  • علی گفت:

    شهر ما همچین امکاناتی نداره

  • Mohammad Lotfi گفت:

    سلام من ثبت نام انجام دادم مدارکی که باید همراه خودم ببرم چه مواردی هست؟
    مثلا شناسنامه کارت ملی، دیگه چه مدارکی لازمه؟
    چون به قول شما برگه نظام وظیفه و این موارد هم لازم هست یا گروه خونی خواستم ببینم باید چیزی هم ببرم؟

  • آموزش گاه موتورسیکلت

  • علیرضا احسانی مقدم گفت:

    سلام دوستان عزیز من روز پنجشنبه یعنی پریروز همه مراحل رو به راحتی گذروندم موتور به نام خودم نبود بنام پدر و مادرم هم نبود ولی سامانه تائید کرد روز چهارشنبه ثبت نام کردم برای پنج شنبه ساعت 10.30 بهم وقت داد رفتم نیم ساعته کارم انجام شد ( معاینات پزشکی ) بعدش رفتم پاسگاه راهنمایی و رانندگی سر پردیسان ( قم) بدون موتور ، و با موتور یک نفر دیگه امتحان کاملاً ساده دادم و 5 دقیقه بعدش پیامک تبریک موفقیت در گرفتن گواهینامه موتور سیکلت برام اومد

  • ارشیا گفت:

    سلام سایت شرایط منو قبول کرد ثبت نام کردم نوبت داد باید برم امتحان پول رو هم واریز کردم ولی ازم پایان خدمت نخواست من ندارم که چی کار کنم میتونم بیام بره امتحان

  • رضا گفت:

    موتور سندی ب نامم نیس، ولی قولنامه ای موتور دارم، اوکیه با این شرایط هم؟

  • علیرضا احسانی مقدم گفت:

    بله هیچ مشکلی نیست
    همون موتور رو تو سایت ثبت کن
    سایتش گیر مالکیت موتور نیست

  • امیرحسین گفت:

    سلام اگه آزمون شهری رو بیوفتیم چی میشه ؟

  • امیرحسین گفت:

    سلام.اگه تو آزمون شهر افتادیم چی میشه

  • ابی گفت:

    سلام و درود
    من موتورم بنام خودمه ولی رگال رپتور دارم.این موتور طولی خیلی بلند تره از ۱۲۵.حالا چطوری باید امتحان بدم باهاش ؟

  • سجاد گفت:

    سلام دوستان من همین امروز ۲۰ آذر ماه گرفتم ۱ مراجعه به پلیس+۱۰ واحراز هویت و تایید کد سخا . ۲ مراجعه به پزشک و انجام معاینات ۳ مراجعه به اداره راهنمایی و رانندگی محل سکونت و انجام امتحان آیین نامه و امتحان عملی . همه این فرایند از صبح تا ظهر در یک روز انجام میشه

  • شاهین گفت:

    سلام دوستان .
    من امسال موتور صفر طرح هوندا ( اتوماتیک) اقساطی گرفتم . سه سوال در مورد طرح گواهینامه یکروزه :
    یکی گفته مدل موتور و پلاکت باید حتما مال قبل ۱۴۰۲ باشه . چون طرح یکروزه مصوب امسال نیست . درسته ؟
    چون اقساطم تموم نشده و سند قطعی ندارم و برگ سبز دارم میتونم ثبت نام کنم ؟
    من میخوام رشت آزمون بدم و با موتور دنده ای کار نکردم . با موتور شخصی خودم نمیتونم امتحان عملی رو انجام بدم ؟

  • حسین گفت:

    سلام
    من تا مرحله ی انتخاب آموزشگاه میرم ولی نوبت بهم نمیده چیکار باید بکنم

    • erfancyclet گفت:

      سلام شاید توی روزی که انتخاب کردین نوبت ها تکمیله روزهای دیگه رو چک کنید یا اگر موفق نشدین از کافینت کمک بگیرید

  • علی پناهی گفت:

    سلام.من ثبت نام انجام دادم کارتکس هم صادر شد ولی نمیزاره پول پرداخت کنم داستان چیه چرا نمیشه تکیل نهایی انجام داد فقط نمیتونم پول پرداخت کنم

  • علیرضا مهدوی گفت:

    سلام. خسته نباشید من تمام مراحل رو انجام دادم روز که رزور کردم همه کارا ها انجام میشود و یک سوال دیگه موتور خودمون رو لازمه ببریم!؟

  • حجت اله حجت اله زرجام گفت:

    گواهی موتور

  • عمار گفت:

    تا الان که گواهینامه رسید دستم باورم نمیشد که جدیه قضیه انققققدددر که راحت گرفتن همه چیو. من اول که توی سایت وقت گرفتم فکر کردم میرم فقط معاینه چشم نگو بلافاصله بعدش آیین نامه و عملی هم گرفته میشه! خدا خیر و برکت بده به زندگی تک تک دست اندرکاران این طرح که باعث شدن بعد ۷ سال مصیبت بالاخره فقط توی سه ساعت گواهینامه مو بگیرم. یه توصیه جدی اگر موتور به نامتونه فورا بدون درنگ و تنبلی اقدام کنید. سه تا تابلو به صورت شفاهی ازتون میپرسن امتحان عملی هم هرچقدر دنده ای ناشی باشید بازهم میگن برو یکم تمرین کن دوباره بده. تهش تقریباً همه رو قبول میکنن. این طرح احتمالا دائمی نیست زودتر برید شرو بکنید

    • علی گفت:

      سلام تو ثبت نام کارت پایان خدمت نخواستند من ک پایان خدمت ندارم و ثبت نام کردم شنبه هم آزمون عملی دارم چیکار باید بکنم

  • محمدرضا گفت:

    سلام لطفاً میشه راهنمایی کنید برای این احراز تصاویر باید چیکار کنیم ؟

  • محسن گفت:

    سلام
    تو سایت ها و مسئول مربوطه گفته شده که ۳۲۰هزارتومنه. ولی من تو قم قیمتش رو 560 هزار تومن گفتن. چرا باید اینطوری باشه؟؟؟

    • erfancyclet گفت:

      سلام بله درست میفرمائید
      هزینه 560 ت دریافت میشه که شامل هزینه های معاینات پزشکی، آموزشگاه، تست های راهنمایی رانندگی و صدور کارت میشه
      و شما داخل سایت در یک مرحله همش رو پرداخت میکنید

  • صادق گفت:

    سلام ایرانیان جمعه هم بازه

  • قادری گفت:

    سلام من موتور برای خودمه ولی باکش ایراد داشت تعویض شده مشکلی ک نداره!

  • قادری گفت:

    سلام برای روز ازمون مدارک چی لازمه!

  • قادری گفت:

    باید با موتور شخصی بریم سر امتحان

  • قادری گفت:

    برای خواندن علامات برای ازمون کتاب ایین نامه ماشین رو باید بخونیم!

  • Reza گفت:

    سلام ىوستان من دیروز ۸/۱۰/۱۴۰۲ موفق به دریافت گواهینامه از مرکز آزمون خلیج شدم یه سری نکات میگم امیدوارم به دردتون بخوره
    اول اینکه بعد ثبت نام تو سایت https://iranianmotorco.ir/ باید اطلاعاتتتون رو تکمیل کنید، خود سایت بهتون میگه چه مواردی نیاز هست که تکمیل کنید تا به مرحله کاردکس برسید،
    بعد از ثبت نام مشخصات موتور رو وارد می کنید تا احراز بشه وسیله نقلیه برای خودتون هست یا نه ، یک ساعتی زمان میبره حدودا یک اس ام اس براتون میاد
    بعد دوباره وارد سایت میشین تا روز و ساعت انتخاب کنید من خودم خلیج رو انتخاب کردم.
    روز آزمون رفتم ابتدا باید برید معاینه چشم ، حتما اگه عینکی هستید یا چشمتون ضعیفه عینک همراه خودتون ببرید چون سفت و سخت میگیرند و رد میکنند، همچنین میگن آستیناتو بزن بالا تا جای خط و خال رو چک کنند، اگه خالکوبی یا جای چاقو بدون گواهی پرشکی داشته باشید رد می کنند همون مرحله اول البته بگم برای بعضی ها رو چک نکردن ولی ممکنه قرعه به نام شما بیوفته به هر حال ، در ضمن یادتون نره گواهینامه ماشین اگه دارین ببرین چون اونجا ازتون گروه خونی می خوان اگه گواهینامه ماشین ندارین برین یه برگه بگیرین که گروه خونیتون رو نشون بده
    بعد اینکه قبول شدین باید برین برای آرمون آیین نامه ، ابتدا کد ملیتون و میگید به متصدی تا تایید کنه بعد باید وارد سایت بشین تا نوبت آیین نامه بگیرید. از همون سایتی که تو بالا نوشتم.
    بعد از اینکه نوبت گرفتین میرین برای آزمون آیین نامه یه دفترچس که ازتون تابلو میپرسن فقط
    بعد از اون میرین واسه آزمون عملی که سه تا مانعس میرین و بر میگردین فاصله بین مانع ها هم مناسب هست.
    در کل آیین نامه رو دو ساعت شب قبلش بخونین با سی جی هم یه دو ساعت روز قبل با فاصله مانع کم تمرین کنین حله. نه خیلی فک کنید آسونه نه خیلی فک کنید سخت یه چیز نرماله ،
    امیدوارم به دردتون خورده باشه

    • حسام گفت:

      سلام من شنیدم کسی که از قبل گواهینامه ماشین یا پایه یک نداشته باشه شامل این طرح نمیشه! آیا درسته یا خیر ؟

  • علی یزدانی گفت:

    سلام من موتور به نامم‌نیست قول نامه بگیرم از ی موتور فروشی به نامم‌نباشه میشه ثبت نام کرد

  • حسام گفت:

    سلام
    من شنیدم کسی که از قبل گواهینامه ماشین یا پایه یک نداشته باشه شامل این طرح نمیشه! آیا درسته یا خیر ؟

    • علی گفت:

      گواهینامه جدا صادر میکنن بعدا تجمیع میکنید برای ما اینطور بود یکسری از دوستانم گفتن ازشون گواهی ماشینو کرفتن تجمیع شده فرستادن اما کلا طبق قانون داشتن گواهینامه وسائط نقلیه ربطی بهم نداره ینی ماشین داری ربطی به موتور نداره اما یجاهایی دیده شده که اونی که گواهی ماشین داشته نشون افسر داده و افسر فقط جریمش کرده نه اینکه موتورو ازش بگیره

  • پيمان گفت:

    سلام دوستان فك نميكردم كلا به اين سادگي باشه صبح ساعت ده رفتم 11:30 اومدم خداروشكر ايين نامه دوتا سوال شفاهي رو خود كتاب بعدشم ما وفتيم افسر گفت برين سختم نميگيرم شما مهمون ما هستين دمش گرم قبول كرد همرو…فقط گواهينامه كسي ميدونه چند وقته مياد البته بگم برا موتور جداگانه صادر ميشه

  • حامد گفت:

    سلام.من موتور تازه گرفتم صفر،مدارک ندارم فقط یه برگ تردد دارم و بیمه کردم،صبر کنم مدارک بیاد یا میشه ثبت نام کرد؟؟؟

  • حسین گفت:

    سلام من موتور دنده ای ندارم و از کسی هم نمیتونم قرض بگیرم
    جایی هست بتونم در حد ۳ ، ۴ ساعت با هوندا ۱۲۵ بشه تمرین کرد؟

  • محمد گفت:

    سلام
    من وارد سایت https://iranianmotorco.ir/ میشم کلید ثبت نام رو می زنم هیجچ صفحه باز نمیشه

  • حسام گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من شهرستان هستم و اینجا مرکز گواهینامه موتورسیکلت نیست.
    خودم به نام خودم موتورسیکلت دارم ولی نمیتونم از شهرستان بیارم مشهد میخواستم بدونم اونجا امتحان با موتورسیکلت خود آموزشگاه هستش یا باید با موتوری که به نام خود شخص باشه امتحان داد،یا با هر موتوری امکان پذیر هستش؟

    • مهدی گفت:

      نه لازم نیست من از بچه های دیگه گرفتم‌امتحان دادم قبولم شدم خیلیم راحت بود،نیشابور امتحان دادم

  • جواد جوادی گفت:

    سلام من برای آموزشگاه شهر ری ثبت نام کردم
    آیا همون روز که معاینه چشم گرفته میشه آزمون آیین نامه هم گرفته میشه؟
    و آیا همین آموزشگاه آزمون هم میگیره؟

  • پيمان گفت:

    دوستان عموما گواهينامه چند روزه مياد الان 21 روزقبول شدم نيومده

  • علی گفت:

    سلام دوستانی که گواهینامه گرفتن دوتا سوال دارم اول اینکه گواهینامه دوساله صادر میشه یا نه و اینکه بعد دریافت گواهینامه میشه با گواهینامه ماشین تجمیع کرد که اعتبارش 10ساله بشه یا نه؟

  • غلامرضا گفت:

    سلام من هفته پیش آزمون آیین نامه برای پایه سه ماشین دادم و قبول شدم و عملی هم قبول شدم آیا برای موتور هم باید آیین نامه باز امتحان بدهم

  • کریم گفت:

    سلام گواهینامه شما بعد از اینکه وضعیت کاردکس صدور و چاپ خورده بود چند روز طول کشید تا برسه دستتون
    تهران هستم

  • رضا گفت:

    صلام ببخشید من رفتم برای گواهینامه یک روز آسان قبول نشدم آیین نامه بیاید چه جوری دوباره رفته امتحان آیین نامه داد

  • احمد گفت:

    سلام وقت بخیر من دقیقا 30 روز امتحان دادم و قبول شدم ولی هنوز گواهی نیامده پلیس من نصب کردم میگه در حال چاپ مشگلی نداره به نظر شما

  • Saman گفت:

    سلام.ببخشید در این طرح زمان امتحان و ازمون و اینارو تو سایت خودمون مشخص میکنیم یا اینکه خودشون برامون مشخص میکنن؟

  • علی گفت:

    سلام ببخشید پیام چی بهت میدن بعد قبولی؟!
    برای من پیام دادن:

    موفقيت شما در فرآيند اخذ گواهينامه موتور سيکلت آسان را به شما هموطن قانونمند تبريک عرض مينمايم.
    رئيس پليس راهور فراجا

    بعد یکماه گذشته هنوز نیومده میخواستم بدونم این برای ایین نامه بوده یا همون شهر چون گفتن اونجا قبول شدی بهم ولی هنوز نیومده!

    • erfancyclet گفت:

      سلام
      مراحل صدور گواهینامه در نرم افزار پلیس من قابل رهگیری است.
      داخل سایت اموزشگاه ایرانیان هم همینطور

  • کامیار گفت:

    سلام این سایت اموزشگاه اینترنتی ایرانیان مطمئنه؟؟؟چون داخل سایتش ن ادرس داره نه تلفن نه نماد اعتماد

    • erfancyclet گفت:

      بله ساختار سایت و نحوه اطلاع رسانی و راه های ارتباطی کاملا غیر حرفه ای هستند اما مشکلی نداشته و دوستان گواهینامه های خودشون رو دریافت کرده اند

  • علی گفت:

    سلام دوستان من دوازدهم بهمن ماه تو این طرح قبول شدم و پیامک تبریک اومد برام تا امروز یازده روز از روز قبولیم میگذره اینترنتی پیگیری میکنم هنوز که کارتم صادر نشده شاید بخاطر خوردن به تعطیلات و دهه فجر بوده خلاصه بهتون بگم که قبل از هرچیز اول برید پلیس ب اضافه ده و احراز هویت عکس و آدرس با کد پستی محل سکونت بکنید بعد برید برای ثبت‌نام و معاینه چشم بعدش تاریخی که خودت رزرو می‌کنی همون موقع میری آموزشگاه چندتا سؤال می‌پرسه یه دور هم با موتور میزنی و تمام.
    با گوشی تو خونه هم خودت میتونی ثبت‌نام کنی. تو سایت ایرانیان موتور.
    موفق باشید

  • امید رجبی گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    برای گواهینامه یک روزه موتور ، من یک چشمم تقریبا ۵۰٪ ضعیفه و اینکه نه خدمت رفتم نه معاف شدم، آیا
    میتونم گواهینامه یکروزه موتور بگیرم؟
    باتشکر فراوان

  • حامد گفت:

    سلام میخوام تجربه خودم برای گواهینامه یک روز موتور برای دوستان بگم شاید به کارشون بیاد من شهر همدانم مراحل ثبت نام که دیگه همه بلدن سایت ایرانیان. در ضمن کارت پایان خدمت از من نخواستن بعداز قبولی تو امتحان با موتور یک پیام برای شما میاد که تبریک میگه قبول شدی بعداز اون پیام دقیقاً 40 روز کاری زمان میبره تا گواهی صادر بشه از پلیس من پیگیری کنید وقتی بار کد پستی صادر بشه سه روز زمان میبره تحویل پست بشه بعداز سه روز میتونی از سایت پست پیگیری کنی در ضمن اعتبار گواهی ده ساله

    • علی گفت:

      بار کد پستی پیام میشه یا باید از سایت مث کارت سوخت پیگیری کنم من خودم کارت سوختمو بعد ۲ هفته فهمیدم صادر شده رفتم همون سخا چک کردم دیدم اومده رفتم پست یعالمه گشت پیداش کرد داد

  • امیر محمد گفت:

    سلام دوستان من یک موتور سیکلت دارم که به صورت قولنامه دست نویس خریم میتونم شرکت کنم در این طرح فقط بیمش به نامم هست

    • علی گفت:

      میتونی طبق تجربم جدیدا هر موتوری که شماره وین و پلاکشو داشته باشی میتونی بنام خودت ثبت کنی

  • بی نام گفت:

    کدوم یک روزه خودتونو مسخره کردین اصفهان باغ ابریشم ثبت نام کردم سر ساعت رفتم برای آزمون چشم پزشکی میگن اینجا هم انجام نمیشه دکترا براشون نمیصرفه بیان اینجا آدرس دادن بهداری لشکر۱۵ کیلومتر فاصله رفتم اونجا دوباره آدرس یه درمانگاه دادن انجام دادم شب برا پیامک اومده نوبت آیین نامه بگیرم اونم کجا شهرک آزمایش تازه نوبتها همه رزرو شدن وخالی نداره بعد هی تبلیغ الکی یکروزه این یکروزس؟؟؟؟؟؟؟

  • Farhan گفت:

    دوستان اینجا کسی به خاطر تتو رد نشده ؟ تو پیام ها ندیدم تو معاینات بررسی شده باشه

    • علی گفت:

      من تو همون روز معاینم دو نفر رد شدن اما با دکتر حرف زدن با هزارتا التماس قبولشون کرد

  • علیرضا گفت:

    سلام
    تجریباتم برای اخذ گواهینامه 1 روزه
    من مراجعه کردم به یکی از آموزشگا های موتور سیکلت برای اخذ گواهینامه یک روزه
    روز قبلش نوبت گرفتم،زمانی که رفتم صبح اول دکتر یه معاینه چشمی انجام میده و اگر اکی بودین و دکتر تایید کرد پیامک تایید میاد.اون موقع میرین پیست موتور بچه های آموزشگاه میگین با موتور یه دوری بین کله قندی ها بزنید که ببنید اصلا موتور بلدید یا نه.کسانی که بلد نباشن یا خاموش کنن موتور رو باید مبلغ حدودا 190 هزار تومن دیگه واریز کنند-(توجه داشته باشید اینجا فقط یه تست موتوری میگیرن،آزمون نهایی نیست)
    مجدد وارد سایت میشین برای نوبت آزمون آئین نامه برای ظهر میگیرین(سرهنگ از ساعت 12 ظهر به بعد میاد)
    سرهنگ که اومد با توجه به نوبتی که گرفتین نوبتتون میشه.سرهنگ بین 4 الی 6 تابلو میپرسه(تابلو تقاطع و تابلو حق تقدم رو خوب بخونید)اگر تایید کرد سرهنگ مستقیم میرین برای آزمون شهر
    برای آزمون شهری 4 تا کله قندی گذاشتن که باید مارپیچ از بینشون بری و صاف برگردی(برگشتش نیاز به مارپیچی نیست)
    کسانی که موتور سیکلت بدون کلاج دارن قبلش حتما خوب تمرین کنند.چون کسانی که موتور سیکلت بدون کلاج داشتن پاهاشون رو زمین میزاشتن و سرهنگ رد میکرد
    زمانی که آزمون شهری قبول شدین یه پیامک میاد که تبریک میگه و زمانی که مجدد وارد سامانه ایرانیان موتور بشین وضعیت کاردکس را میزنه تایید افسر تایید
    جزئیات کاردکس به این شکله:
    1-صدور کارتکس و اخذ نوبت معاینه پزشکی
    2-تایید پزشک
    3-تایید آزموش
    4-اخذ نوبت آزمون آیین نامه
    5-تایید آیین نامه
    6-تایید آزمون شهری
    7-اتمام و صدور گواهینامه
    8-تایید افسر تایید
    9-صدور و چاپ

    تاریخ مورد 1 زمانی هست که نوبت گرفتین- تاریخ مورد 2 تا 8 داخل یک روزه- تاریخ مورد 9 تقریبا 7 روز زمان میبره که نوشته شه صدور و چاپ

    اینم در نظر داشته باشید که سرهنگ ها بعضیاشون هم سخت میگیرن،هم آسون.دیگه بستگی به شانستون داره چه سرهنگی باشه
    و کسانی که موتور سیکلت اسکوتر یا بدون کلاج دارن حتما قبلش با موتور هوندا آموزش ببین
    آزمونش شهری هم با موتور های خودشون هست(موتور هوندا)

    • رضا گفت:

      سلام من نوبت گرفتم اموزشگاه رفتم پزشکی تایید شد پیام اومد مهارت رانندگی هم تایید شد مستقیم فرستاد برم راهور برا امتحان اونم رفتم سرهنگ گفت قبولی ولی دیگ پیام نیومد وضعیت کاردکسم رو همون تایید اموزش مونده میدونی باید کجا پیگیری کرد

      • علی گفت:

        یه سر برو آموزشگاه پیگیر شو چون راهور شلوغه و گردن گیرشون ضعیفه اونا زنگ میزنن راهور میپرسن یا حداقل طرف حسابشون راهوره اگه شما بری راهور تحویلت نمیگیرن

  • شایان گفت:

    سلام یه سوال حتماً باید پایان خدمت داشته باشم یا غیره

    • علی گفت:

      نه اوایل شروع طرح میخاست والا اونایی که من دیدم تو تست شهری؛ همشون س.اق~ی بودن چه برسه وضعیت خدمتشونو تعیین تکلیف کرده باشن

  • میلاد گفت:

    سلام
    من بیشتر از ۴۰ روز شده قبول شدم هنوز گواهینامم نیومده

    • علی گفت:

      شلوغه منتظر باش علی الحساب فقط از پلیس من هر هفته چک کن یا سایت سخا ؛هر بارم ۵۲۰۰ یا پنج هزارو دویست میگیره شما هفته ای یبار چک کن

  • Mehdi گفت:

    من تمام مراحل ثبت نام انجام دادم و بعد مرحله انتخاب زمان چشم پزشکی که پول هن واریز کردم حدود ۵۶۰ شد و رفتم معاینه چشم انجام شد دوباره اومدم تو سایت تایید کنم مجدد باید تاریخی انتخاب کنن اما جاها پر شده سوالم اینکه ایا انتخاب زمان باید دوبار انجام بشه یا بای من تکرار شده چشم مزشکی برام تایید نزده مشکل چیه؟؟ ممنون میشم راهنمایبم کنید چون طبق مراحل بالا ذکر شده فقط یکبار انتخاب زمان هست

    • علی گفت:

      مشکل اینجاست که شما باید همون موقع که تو آموزشگاه تست پزشکی گرفتن پیامش براتون بیاد و اگر نیومد حتما برگردید و پیگیر باشید چون طبق تجربه آموزشگاه ها و بالاخص آموزشگاه های موتور یکم بی نظمی توشون عادیه احتمالا همون متصدی آموزشگاه میتونه به سیستم دسترسی داشته باشه ولی اگه تو مطب باشه فقط و فقط با اثر انگشت خود دکتر پنل باز میشه بهشون بگید که رسیدگی کنن براتون به محض قبولس تو تست پزشکی پیامک میاد براتون و متن پیامکم،در انتها میزارم :
      هنرجوي گرامي گواهي آموزش شما با موفقيت صادر شد.لطفا جهت ادامه فرآيند به سامانه موتور سيکلت ايرانيان مراجعه نمائيد

  • کمال گفت:

    اقا الان من میخوام ثبت نام کنم نمیتونم

    • نادر کوچیکه گفت:

      والا داداش اگه پایه ۳ داری فعلا نکن برا من به چوخ رفته گواهینامم هیچکیم گردن نمیگیره انگار که اصلا گواهینامه ماشین ندارم البته الانم عیده اداره ها تق ولقه بهر صورت هست باید دید چی میشه
      اگه نداری ثبت نامش راحته مشکلت چیه بگو حلش کنیم دورهمی

  • علی گفت:

    اقا گواهینامه پایه سه ما پاک شد با صدور گواهینامه موتور کی به این مشکل خورده ؟

  • کیان سقزی گفت:

    سلام امیدوارم روز خوبی رو بوده داشته باشید
    من گواهینامه ماشین ثبت نام کردم!
    میتونم به همراهش این گواهینامه یک روزه موتور رو هم ثبت نام کنم ؟
    پرسیدم از چند نفر گفتن اگر آموزشگاه بخوای ثبت نام کنی نمیشه ولی یه روزه رو نمی‌دونم!
    باید حتما موتور به نامت باشه یا طرحشو برداشتن نیازی نیست؟

    • شاهین گفت:

      سلام خسته نباشید من امروز رفتم ازم ایین نامه هم گرفت چند تا سوال پرسید مگه نگفته بودن ایین نامه لغو شده حدقل سوال هایی که پرسیده میشه رو بگید چیه بریم به اونا نگاه کنیم

  • علی عزیزی گفت:

    سلام عرض ادب بخشید ی سوال کارت پایان خدمت میخاد من ندارم
    ی سوال داشتم معاینه چشم کجا می‌فرستن چون من دستام خیلی تتو روشه گفتم اگر اینجا باشه سمت
    خودم بیفته آشنا دارم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • مهدی گفت:

    سلام چرا تو صفحه پرداخت میرم ارور میزنه؟

  • عیسی پور گفت:

    سلام من همه مراحلو تکمیل کردم و الان باید روز معاینه مشخص کنم
    گواهی نامه ماشین هم دارم
    ولی پایان خدمت یا اشتغال ندارم
    اگه واریزی انجام بدم به مشکل نمیخورم؟؟چون اگه مدارک پایان خدمت نیاز بود خوب تایید نمیکردن که ،ولی تو نظرات نوشتین که لازمه
    لطفا راهنمایی کنید.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *