سن فرسودگی موتورسیکلت ها اعلام شد – 6 تا 12 سال

سن فرسودگی موتورسیکلت

سن فرسودگی موتورسیکلت ها اعلام شد

با توجه به ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو کشور در تاریخ 1402/12/28 سن فرسودگی خودروها ها مشخص شد.

در این ابلاغیه سن فرسودگی کلیه وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت ها مشخص می شود.

مطابق جدول اعلامی بیش از یک سوم وسایل نقلیه کشور در سن فرسودگی هستند. وسایل نقلیه فرسوده عامل آلودگی و همچنین مصرف سوخت بیشتر هستند.

جدول سن فرسودگی موتورسیکلت ها و خودروها

جدول سن فرسودگی خودرو

سن فرسودگی موتورسیکلت ها

اما مطابق این قانون موتورسیکلت های کاربرات با سن 6 سال و موتورسیکلت های انژکتور با سن بیش از 12 سال فرسوده محسوب می شوند همچنین موتورسیکلت های برقی با عمر بیش از 15 سال به جمع موتورسیکلت های فرسوده می پیوندند.

در سال 1402 اقدامات مثبتی در راستای کمک به موتورسیکلت سواران انجام شد. که از جمله طرح گواهینامه آسان و بخشودگی جرایم بیمه ای بود. همچنین طرحی هم برای دریافت گواهینامه افراد زیر 16 سال تصویب شد. امیدواریم در سال 1403 برای موتورسیکلت های فرسوده چاره اندیشی شده و دولت بتواند در این زمینه طرح هایی را اجرایی نماید.

طبق آمار حدود 36 درصد موتورسواران کشور در شهر تهران تردد می کنند یعنی چیزی در حدود  ۴ میلیون ۳۰۰ هزار موتورسیکلت. این عددی شگفت انگیز برای این شهر یعنی به ازای هر دو نفر یک موتورسیکلت ! این در حالی است که هنوز خانم ها به موتورسیکلت سواران کشور اضافه نشدند . بنابراین در صورتی که طرح صدور گواهینامه بانوان نیز اجرایی شود شاهد اضافه شدن چندین میلیون موتورسیکلت جدید به کشور خواهیم بود . اگر برای این موضوع و تعویض موتورسیکلت های فرسوده چاره اندیشی نشود قطعا مشکلات آلودگی هواهم در تهران و هم در سایر شهر های بزرگ تشدید خواهد شد.

شاید به مطالعه این مطلب هم علاقمند باشید: تعداد موتورسیکلت ها در ایران 

یک روزه گواهینامه موتور بگیرید! – طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت – گواهینامه آسان


erfancycletiranian@

به پیج اینستاگرام عرفان سیکلت بپیوندید و تازه ترین تولیدات ما را ببینید 

برای مشاهده آخرین محصولات و همچنین ارتباط با ما از طریق اینستاگرام وارد پیج رسمی عرفان سیکلت ایرانیان شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *