کدام موتورسیکلت نیاز به گواهینامه موتورسیکلت ندارد؟

گواهینامه برای دوچرخه برقی

گواهینامه ندارم اما نیاز به موتور سیکلت دارم

گواهینامه موتورسیکلت اولین چالش موتور سواری است. با ورود موتورسیکلت های اسکوتری و برقی فروشندگان موتورسیکلت با استفاده از ناآگاهی مردم و با هدف افزایش فروش اعلام می کردند که موتورسیکلت‌های اسکوتری و برقی نیازی به گواهینامه ندارند!

اما باید توجه داشت که مطابق قانون، هر نوع وسیله‌ نقلیه‌ای که در راه‌ های عمومی کشور تردد می‌کند به پلاک قانونی و گواهینامه رانندگی مربوط به همان وسیله نقلیه نیاز دارد. یا بعضا برخی دیگر عنوان می کنند که رانندگی با موتورسیکلت های برقی و یا کمتر از 50 سی سی نیاز به دریافت گواهینامه ندارد که بازهم باید گفت که این مدعا خلاف واقع است.

 

ارتباط با ادمین پیج اینستاگرام

 

گواهینامه موتورسیکلت برای کدام موتور نیازی نیست؟

اگر دنبال موتورسیکلتی هستید که نیازی به داشتن گواهینامه نداشته باشد، جست و جوی شما نتیجه ای در بر نخواهد داشت زیرا اجازه تردد هیچ نوع موتورسیکلتی بدون اخذ گواهینامه مربوط با آن را ندارید.

گواهینامه مخصوص موتور سیکلت های برقی

گواهینامه ای مخصوص موتورسیکلت برقی وجود ندارد؛ اما با پیشرفت موتورسیکلت برقی و افزایش تنوع آن، انتظار می رود که گواهینامه مخصوص موتور برقی ایجاد شود. ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر ایران براساس قوانین یادشده از تردد وسایل‌نقلیه فاقد پلاک و گواهینامه معتبر، جلوگیری خواهند نمود.

دوچرخه برقی

اگر میخواهید از وسیله نقلیه موتوری استفاده کنید که در حال حاضر نیازی به دریافت گواهینامه ندارد ، می توانید روی دوچرخه های برقی حساب کنید. این دوچرخه ها با ظاهری کاملا شبیه به دوچرخه های معمولی و استفاده از باتری و موتورالکتریکی وارد بازار شده اند. در واقع موتور الکتریکی به عنوان یک نیروی محرکه کمکی عمل نموده و می تواند موجب راحتی بیشتر و طی مسافت طولانی تر شود.

گواهینامه دوچرخه برقی گواهینامه موتورسیکلت

چطور گواهینامه بگیریم؟

در حال حاضر مراکز آموزش و اخذ گواهینامه در سراسر کشور موجود هستند. اما طرحی که در چند ماه اخیر سروصدای زیادی بپا کرده است و مورد استقبال زیادی قرار گرفته ، طرح دریافت گواهینامه یک روزه یا طرح گواهینامه آسان است که قبلا در طی یک مقاله تمام شرایط و مراحل دریافت آن را بررسی کردیم.
به طور خلاصه در طرح گواهینامه آسان هر فردی که دارای موتورسیکلت است با ثبت نام در سایت آموزشگاه ایرانیان و طی کردن مراحل آن طی زمان یکی دو روز و با هزینه حدودا 560 هزار تومان قادر به دریافت گواهینامه موتورسیکلت خواهید بود.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

برای مطالعه مقاله طرح یک روزه کلیک کنید.

جمع بندی و نتیجه گیری

به طور خلاصه در حال حاضر برای استفاده از کلیه موتورسیکلت های برقی و بنزینی با هر حجم موتوری دریافت گواهینامه رانندگی الزامی است. تنها وسیله ای که در حال حاضر نیاز به دریافت گواهینامه نداشته و پلاک هم نمی شود دوچرخه برقی است.


erfancycletiranian@

به پیج اینستاگرام عرفان سیکلت بپیوندید و تازه ترین تولیدات ما را ببینید 

برای مشاهده آخرین محصولات و همچنین ارتباط با ما از طریق اینستاگرام وارد پیج رسمی عرفان سیکلت ایرانیان شوید.


پیام
  • فرشاد گفت:

    سلام
    چرا از موضوع گواهینامه موتور سیکلت بانوان که یک مطالبه به حقه تفره رفتید؟چرا در خصوص وظیفه پلیس برای دادن گواهینامه به واجدین شرایط که بانوان هم میتونن باشن چیزی نگفتید؟بانوان میتونن واجد شرایط پایه یک باشن اما موتور سیکلت نه؟بانوان میتونن قهرمان موتور سواری بین المللی خارج از کشور باشن اما تو کشور خودشون گواهینامه حق ندارن داشته باشن؟خب حداقل بگیدمشکل کجاست بگید قانن چی میگه و وظیفتون به عنوان ی خبر نگار رو درست انجام بدید

  • نیما گفت:

    فرشاد جان کلا کشور ما رو هواست چی میگی تو چی سرجاش هست اخه

  • امیر گفت:

    خداییش زنا ماشین گندزدن دیگه موتور گند نزنن خواهشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *