کدام استان ها بیشتر موتور سوار دارند ؟ – موتورسوار ترین استان؟

موتور-سوار-ترین-استان-های-کشور

بیشترین تعداد موتورسیکلت سواران در کدام استان ها هستند؟

کدام استان کمترین درصد موتور سواران را دارند؟ 

اگر به دور و بر خودمون دقت کنیم در سال های اخیر تعداد موتورسیکلت سواران شهر روز به روز بیشتر شده . علت این اتفاق شاید گرانی خودروها و عدم توانایی مردم در خرید باشه و البته ترافیک های سنگین شهری هم بی تاثیر نبوده .

اما این اتفاق در همه استان ها به صورت یکسان نیفتاده . در برخی استان ها درصد خانوار هایی که دارای موتورسیکلت هستند کمتر و در برخی استان ها بیشتر است.

وسیله ای کم مصرف که هزینه های رفت و آمد را به شدت کاهش می دهد اگر چه که برای استفاده از آن باید نکات ایمنی را حتما رعایت کنیم. 

 

شاید به مطالعه این مطلب علاقمند باشید: چطور یک روزه گواهینامه موتور سیکلت بگیریم؟

 

تعداد موتورسیکلت در کشور؟

از حدود 33 میلیون دستگاه انواع وسیله نقلیه که در کشور تردد می کنند حدودا 35 درصد آن یعنی 11.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت هستند.

جالبتر اینکه حدود نیمی از این حجم موتورسیکلت در 5 استان کشور در حال تردد هستند. تهران با حدود ۲ میلیون دستگاه موتورسیکلت، خراسان رضوی ۱.۳ میلیون دستگاه، اصفهان ۱.۲ میلیون دستگاه، فارس ۹۱۶ هزار دستگاه و خوزستان با ۵۶۴ هزار دستگاه موتورسیکلت بیشترین موتورسیکلت های کشور را به خود اختصاص دادند.

استان های کهگیلویه و بویراحمد با ۲۵ هزار دستگاه موتورسیکلت، ایلام ۳۴ هزار دستگاه، اردبیل ۵۰ هزار دستگاه، چهارمحال و بختیاری ۶۵ هزار دستگاه و خراسان جنوبی با ۸۴ هزار دستگاه، کمترین موتورسیکلت‌های کشور را در خود جای داده‌اند. اما اگر این تعداد را بر جمعیت خانوار آن استان تقسیم کنیم آمار جالبی به دست خواهد آمد که موتور سوار ترین استان ها را مشخص می کند.موتور سوار ترین استان های ایران

 

 

طبق آخرین آماری که در سال 1401 منتشر شد، موتور سوار ترین استان های کشور استان های یزد ، قم و بوشهر هستند که در آن ها حداقل نیمی از خانواده ها دارای موتورسیکلت هستند.

کمترین درصد میزان موتورسیکلت در کشور

در ایران مردم برخی استان ها علاقه زیادی به سوار شدن بر این وسیله نقلیه نداشته اند. کمترین موتورسیکلت سواران در استان های البرز ، سمنان و اردبیل هستند که در بین آن ها استان البرز با تنها 1.4 درصد کمترین میزان موتورسیکلت بر خانوار را دارد. 

 

مشاهده کلیپ محصولات عرفان سیکلت ایرانیان در youtube

 


erfancycletiranian@

به پیج اینستاگرام عرفان سیکلت بپیوندید و تازه ترین تولیدات ما را ببینید 

برای مشاهده آخرین محصولات و همچنین ارتباط با ما از طریق اینستاگرام وارد پیج رسمی عرفان سیکلت ایرانیان شوید.


1 دیدگاه برای “کدام استان ها بیشتر موتور سوار دارند ؟ – موتورسوار ترین استان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *